Gå till innehåll

Bilder från nya 860 literskaret


adddo

Rekommenderade inlägg

Så efter en stressig helg så har vi äntligen fått över allt till det nya karet.

Lördag fick jag hem karet. Det första vi gjorde var att rengöra det och skrapa bort silikonet som fanns överallt i karet (hade suttit ett gängBTN moduler i det)

2005-01-19_231742_skrapning.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 58
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

230 långt 50 högt 75 djupt

Cirkulationen sköts av en Tunze Stream 6080 (8500l/h) och Returpumpen som är en Eheim 1060 (2280l/h) Ska skaffa en till Stream 6060 såsmåningom.

Skummare kommer på måndag elr tisdag en Aqua-Medic Shorty som klarar 2000 liters akvarier tills dess sitter en Tunze 3130 i Sumpen.

Belysningen består just nu av 2*250w Arcadia, men ska utökas med en 150w i mitten tror jag och lite lysrör.

Med tiden skaffar jag väl en massa andra apparater o sånt..

Men nu har iaf Sohalen plats att sträcka ut sig på. smiley4.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skivorna jag har som stoppar ljuset är bara någe plast eller nåt sånt.. Ska bygga överdel såsmåningom (på order av frun smiley2.gif.)

Färgen jag använt fick jag av Henrik Jonsson. Vet inte va de e för färgkod o sånt.. men den ska vara giftfri, hursomhelstmålat på utsidan.

Stefan, jag vill ju helst ha SPS:er i massor, men de är ju så himla svåra att få tag på.. aldrig sett en i affär här i sthlm.. de senaste 4 mpnaderna iaf, det förekommer ju fraggbyten o sånt, men eftersom jag inte har nåt att byta med så är det inte många som vill sälja för $.... Men med tiden blir det väl SPS:er.

Japp André, jag lovade bilder så här okmmer ett gäng från ikväll. Inga kvalitétsbilder dock.. meniaf lite färger o sånt.

Vänster sida:

2005-01-20_203056_vanstraberget.jpg

Mitten:

2005-01-20_203128_mitten.jpg

Höger sida:

2005-01-20_203038_hograberget.jpg

De få fiskarna jag har.

Sohal:

2005-01-20_202826_860sohal2.jpg

Hepatus:

2005-01-20_202810_860hepa3.jpg

Två nya tillskott.

Ocellaris:

2005-01-20_202757_860clown.jpg

Strigosus:

2005-01-20_202909_860strigo.jpg

På fåtöljen i bild sitter jag med en kall i handen o frugan i knät smiley17.gif

2005-01-20_202839_fatolj.jpg

Och en sista helbild:

2005-01-20_202746_860hela.jpg

Som sagt, detta är bärjan, jag hoppas på att få mitt lika fint som många av er här på guiden, med SPS, LPS, Zooanth o allt vad ni har. Men det får ta lite tid.

Tack för alla goda affärer o goda råd jag fått på vägen! Inga namn nämnda inga glömda smiley4.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ruskigt fin start på det nya karet. Bara att fylla på med koraller allt eftersom det finns möjlighet.

Önskar att man skulle flytta till något större än en etta så att man också kunde skaffa så stort och utvecklingsbart akvarium.

Men men 39 kvm skall räcka till mig och tjejen och kanske ett 576liters om jag har tur. smiley1.gif

Avslutar med att gratulera till fiskarna. Har inte sagt det tidigare men kirurgerna och tryckaren är ju grymt fräsch och ser ut att vara runda och goa.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jättefint Bjarne!!! o allt gick bra med transporten ser jag! Nu växer suget efter en större burk igensmiley36.gif

Japp jag o muskelpaketet Drugge lyckades lyfta in alltihop själva smiley4.gifVille inte ringa dig eftersom du säkert skulle kommit även fast du va krasslig.

Det e lungt bjarne du får väl komma till mig å fraga spsare sen när burken börjar bli stabil. smiley1.gif

Mvh Stefan

Hemskt gärna! Frugan vill följa med o kolla in ditt kar.. hon gillar som sagt SPS smiley1.gifSå om det går bra kommer jag med hela klanen! hehe.

Ruskigt fin start på det nya karet. Bara att fylla på med koraller allt eftersom det finns möjlighet.

Önskar att man skulle flytta till något större än en etta så att man också kunde skaffa så stort och utvecklingsbart akvarium.

Men men 39 kvm skall räcka till mig och tjejen och kanske ett 576liters om jag har tur. smiley1.gif

Avslutar med att gratulera till fiskarna. Har inte sagt det tidigare men kirurgerna och tryckaren är ju grymt fräsch och ser ut att vara runda och goa.

Tack tack, ja med tiden hoppas jag få i lite färg i detta.

Mest tacksam är jag över att ha en fru som tycker detta är kul. smiley1.gif

Ett MH till i mitten såsmåningom ja Martin smiley17.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...