JMAONE Postat 21 januari 2005 Postat 21 januari 2005 Så här ser den ut i mitt kar i alla fall...Vad heter denna tro? Citera
JMAONE Postat 21 januari 2005 Författare Postat 21 januari 2005 <H2>velvet chalice coralTurbinaria peltata</H2>size: colonies to several feet (meters)range: Indo-PacificLike other reef-buiding corals, the velvet chalice coral lives in shallow sunlit waters. Sunlight provides energy for the algae that live in the coral's tissues. The algae provide oxygen and nutrients for the coral. Pagoda Cup Coral...kallas de nedanför..... Citera
JMAONE Postat 22 januari 2005 Författare Postat 22 januari 2005 det är en turbinaria Tackar... Har jag fåttnamnet Peltatarätt? Vad tror ni? Citera
Peter Josefsson Postat 22 januari 2005 Postat 22 januari 2005 Japp förutom att artnamnet peltata stavas med liten bokstav. MåPeter Citera
JMAONE Postat 22 januari 2005 Författare Postat 22 januari 2005 Vad kallas den på svenska, eller har den i huvudtaget något svenskt namn? Verkar vara en väldigt tålig korall. Vad jag har märkt så gillar den ganska mycket ljus och inte så stark vatten cirkulation. Citera
aerie Postat 24 januari 2005 Postat 24 januari 2005 Vill bara påpeka att jag är lite skeptisk till peltata,svårt att se på bilden men skelettet ser inte speciellt tjockt ut och polyperna ser mer ut att vara i storlek med T.reniformis. Citera
JMAONE Postat 24 januari 2005 Författare Postat 24 januari 2005 Vill bara påpeka att jag är lite skeptisk till peltata,svårt att se på bilden men skelettet ser inte speciellt tjockt ut och polyperna ser mer ut att vara i storlek med T.reniformis. Håller med dig om att det krävs nog lite mer information för att få namnet rätt..Min koralls "disk" är ca 1 cm tjock. Ska titta lite närmare på T. reniformis.... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.