Gå till innehåll

Erfarenhet av Easy Life Excital


gurra600

Rekommenderade inlägg

Jag undrar om det är någon annan som har använt Excital för att ta bort Cyano och om det har biverkningar på mjuka koraller ?

jag har provat det och det var mycket som hände trots att det inte skulle det enl tilv.

Alla mina mjuka koraller ser eländiga ut ..:smiley5: Sarcophyton, Euphyllia, Xenia, olika kanappar och min BTA anemon ingen av dessa öppnar sig och en Calustrea har tappat nästan alla färg.

Vatten värden

salt halt 1.025

kh 9

ph 8.15

ca 420

mg 1320

nitrit 0.2

nitrat 0-0.1

phos 0-o.1

vad är fel ? :snurrig:

kenny

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fick precis samma effekt min Sinularia har antagit en blålila ton och ser riktigt hängig ut, sarcophyton har i dag efter 14 dagar börjat visa liv igen. Detta trots att jag följde anvisningarna och dessutom står det att man skulle kunna överdosera kraftigt utan risk för ngt i akvariet. Skittråkigt men hoppas att de tar sig igen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle aldrig använt det om jag viste vilka bieffekter det bli .. Direkt efter kuren vad det mer cyano i sanden än innan men nu är det nästan borta.

Men så även nästan alla mjuka koraller -sjuk- har kopplat på en liten ATS för att se om det går att få bukt med alger på det sättet då även cyano.

Annars så skrev Ruben ett recept för att få bort cyano (3)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...