lynxen Postat 5 september 2011 Postat 5 september 2011 Nu börjar jag se ljuset i tunnels slut.....Sumpen är limmad, ställningen till sumpen är nästan klar.BTN skall limmas i karet.Ställningen till huvudkaret skall färdigställas och målas.Sen är det dags att koppla rör o kranar och provköra allt med kranvatten innan saltet blandas.Teknik:Sump 160l 3fack varav det mittersta skall fyllas med levande sten.Huvudkar 630l Diamondglas i fronten 1300*800*650 (L*B*H)ATI Bubblemaster 200Vortec Mp 4020W UVCEheim 2260 till retur6*39W dimmbara styrs med GHL Profilux II eX4 kanals doserpump för ballingInredning i karet blir 2st revkeramikpelare och sand på en kvadratmeters yta.Ytavrinning via balkong till 2st 32mm rörNu är det levande som var i sumpkaret förpassat till en tunna....... Citera
_Manne_ Postat 5 september 2011 Postat 5 september 2011 Härligt Danny!Ser ut som det snart är dax o dra igång karet då.. Mycket trevligt.Mvh Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
lynxen Postat 5 september 2011 Författare Postat 5 september 2011 Det närmar sig.....Går allt som det skall kan det fyllas till helgen eller nästa vecka. Citera
petrol Postat 5 september 2011 Postat 5 september 2011 Sugen på en muräna o lite levande? Revpelarna håller jag till dig. Citera
lynxen Postat 6 september 2011 Författare Postat 6 september 2011 Sugen på en muräna o lite levande? Revpelarna håller jag till dig.Muränan vet jag inte om jag vågar ha, det slutar väl med att bara den är kvar.....Skulle absolut vilja ha en muräna med en mindre modell som inte är fiskätande.....Revpelarna kommer sitta fint!!!! Sen får jag nog komma o titta vad du hade mer för skoj. Citera
loopmannen Postat 6 september 2011 Postat 6 september 2011 Ska bli spännande att följa, en muräna skulle vara riktigt coolt i akvariet Citera
lynxen Postat 6 september 2011 Författare Postat 6 september 2011 Sumpen på plats.Bytte trassel till skummarpumpen och nu ger den fan knappt några bubblor...... Var det nån som hade satt nålhjul på en PSK 2500? Citera
_Manne_ Postat 6 september 2011 Postat 6 september 2011 Bara snabb fråga här nu när jag ser sumpen Danny, har du bra marginal om strömmen går o vattnet rinner ner från huvudkaret ?Mvh Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
lynxen Postat 6 september 2011 Författare Postat 6 september 2011 Köpte sm6xvz:s Ghl prylar så nu har man lite o pyssla med......-bok Citera
lynxen Postat 6 september 2011 Författare Postat 6 september 2011 Det skall kollas innan det drar igång. Ev blir det en borrning för överrinning... Men skall kolla det när det stora är på plats. Vet att jag har hög vattennivå på sumpen men ville ha så mycket vatten som möjligt. Skulle kanske så här i efterhand köpt ett större kar som sump Ex: 220l Citera
_Manne_ Postat 6 september 2011 Postat 6 september 2011 Räkna 2cm över din yta i karet o se om matten är på din sida. Dvs får den volymen plats ?Mvh Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
petrol Postat 6 september 2011 Postat 6 september 2011 Muränan vet jag inte om jag vågar ha, det slutar väl med att bara den är kvar.....Skulle absolut vilja ha en muräna med en mindre modell som inte är fiskätande.....Revpelarna kommer sitta fint!!!! Sen får jag nog komma o titta vad du hade mer för skoj.Muränan går nog på lördag, MEN den äter inga levande firrar och den låter bli eremiter och sniglar /snäckor. Hur snäll som helst även när den är hungrig. Jag säljer ut på lördag. du är välkommen (jag håller pelarna). Citera
lynxen Postat 6 september 2011 Författare Postat 6 september 2011 Räkna 2cm över din yta i karet o se om matten är på din sida. Dvs får den volymen plats ?Mvh Manne Sent from my iPhone using TapatalkJapp det fick plats men det var fan inte mer än 3cm upp till kanten på sumpen, men det räcker, kan ju sänka med några liter till i returen med. Citera
lynxen Postat 6 september 2011 Författare Postat 6 september 2011 Muränan går nog på lördag, MEN den äter inga levande firrar och den låter bli eremiter och sniglar /snäckor. Hur snäll som helst även när den är hungrig. Jag säljer ut på lördag. du är välkommen (jag håller pelarna).Jag kommer förbi. Vilken tid har han tänkt? Citera
_Manne_ Postat 6 september 2011 Postat 6 september 2011 Petrols annons säger 12-14 , öppethus.Mvh Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 6 september 2011 Postat 6 september 2011 Japp det fick plats men det var fan inte mer än 3cm upp till kanten på sumpen, men det räcker, kan ju sänka med några liter till i returen med.Det är ju gott mått.. Värre om 3 cm hade saknats.Mvh Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
petrol Postat 6 september 2011 Postat 6 september 2011 Petrols annons säger 12-14 , öppethus.Mvh Manne Sent from my iPad 2 using TapatalkPrecis, kommer du 11:55 så är du först? Hehe. Danny har specialpris på det levande, men ack så svårflörtad Citera
lynxen Postat 7 september 2011 Författare Postat 7 september 2011 Det låter kanon Petter.BTN är på plats.Silikonet tog så klart slut så får köpa mer i morron o limma sista tvärstaget sen skall ställningen justeras in och kläs in o målas sen skall karet på plats.....Har jag flyt blir det till helgen det kommer att fyllas. Citera
petrol Postat 7 september 2011 Postat 7 september 2011 Ser najs ut! Ska jag ta skottkärran och bära över mitt levande? Citera
Edward Postat 7 september 2011 Postat 7 september 2011 (ändrat) Ser ut att vara en trevlig burk! Ändrat 7 september 2011 av Edward läs före du svarar Citera
lynxen Postat 7 september 2011 Författare Postat 7 september 2011 Ser najs ut! Ska jag ta skottkärran och bära över mitt levande?Snart Petter snart!!!!!!!! Citera
lynxen Postat 8 september 2011 Författare Postat 8 september 2011 En massa GHL prylar hemkomna och upp packade. Profiluxen och mjukvaran i datorn är nu uppdaterad. Tror bestämt Manne får komma hit på en fika och hjälpa mig igång. GHL:en är fan fullspäckad med prober och instickskort.....Allt är klart på karet förutom 2 hål till 2st MP40 som skall göras i morron. Kom ju på det igår efter att BTN var limmad.......Hålborr inhandlat och rostfri plåt som skydd införskaffar för att inte kvadda glaset när jag borrar.....Ställningen är till 70% klar skall fixa benen och klä in den sen är den klar. Korallenzucht och Biodigest införskaffat för en snabbstart av karet. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.