Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

• Svar 167
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Postat
Tack så hjärtligt manne. Jag hade mycket alger pga fel på min timer, då den stängde av vid 23:00 och satte på 01:00- 04:00.

Kan vi bara få reda på exakt vad det är så går det alltid o lösa.. Bara man vet vad man jobbar mot..

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Postat

Skall kolla kameran, startade om routern för an stund sen och då tappar kameran kontakten.

Nu kör jag ca 10 tim ink dimmningen men kör bara med 20% effekt.

Postat

Alger kan ta upp fotosyntes 24/7 jämfört med växter. Prova att minska på tiden. Mitt problem var just belysningstiden, fast dina alger ser inte ut som de jag hade (?).

Postat

Jag hade liknande typ av bryopsis vid uppstart efter att kisealgerna avtagit. I sanden och på pelarna närmast belysningen. Men det avtog och försvann efter ett par veckor.

Postat

Tar i morron.Alla fiskarna har käkat 2ggr sen de kom i karet. Tack för fina fiskar och koraller Mats.Webkameran körs i morron så man kan vila ögonen på nåt kul på jobbet.....

Postat (ändrat)

Den har plockat lite redan och pincetten har mumsat i sig ett par rörmaskar. Effektiv den där lilla munnen.....Chromisarna har ju en riktig feeding frenzy när det kommer artemia i karet..... Revhummern ja den såg vi nog i 10sec sen försvann den snabbt som blixten. Sjösjärnan sjönk ner i sanden som om den låg på kvicksand..... Kom upp när nattljuset drog igång.

Ändrat av lynxen
Stavfelsnisse

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...