Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

• Svar 213
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Postat

Vill också ha en galaxea..akta så du inte ställer den för nära något bara, dom skickar lätt ut decimeterlånga tentakler som dom attackerar andra koraller med :)

• 2 veckor senare...
Postat

Igår bar det av till Stig i gemla. Så nu simmar det 3st C.viridis i baljan med. Sen köpte jag en Tunze 6025 och bytte ut min gamla Seio pump. Vilken skilnad det blev i ljudnivå från karet. Och sen att det är lite skilnad på storlek på dom gör ju inte det hela sämre. Tunzen smälter in så bra och ser inte så klumpig ut.

Postat

Mitt grus blir väldigt brunt över en natt. Känns som min sandvändandesjösjärna är rätt lat. Får röra runt i det varje dag. Något tipps på hur jag ska få rätsida på det?

Postat

Såhär ser gruset ut om jag inte rör runt i det varje dag.

post-6103-14468923548435_thumb.jpg

Sen passade jag på att barnsäkra skåpet under akvariumet idag. En klåfingrig 10månaders kille och massa roliga elsladdar är ingen bra kombo :)

Postat

Jag har samma i mitt grus det som hjälper är Kalkvatten, fosfatremover och en sandvändare, sjöstjärnorna är lite slöa tycker jag bättre med en fisk :)

Postat

Ok fosfat har jag inte mätt. Får ta och köpa tester till det. Har du något bra tipps på fisk som vänder?

Sen det där med kalkvatten hur gör du med det? Det var det du snackade om när vi var hos Stig eller?

Postat

Har man ingen sandlevande korall så funkar igentligen alla Valenciennea arterna.

har själv 1st puellaris o den är grym fast skulle nog ha 2st med tanke på min sandyta.

Postat

Såg idag när karet tändes att det är rätt mycket bruna alger på stenarna med, antar att det är inkörningsfas efter att ha läst om alger här på forumet.

Kan det stämma? Kanske dax att få i UVC´t och kolfilter möjligen.

Postat

Då var algexplosionen fullständig i baljan. Bruna alger överallt och så kommer det en hinna på rutorna som jag skrapar flera ggr om dagen.

Mätte det jag har tester till idag och det blev som följer.

Salt 1,023

Ph 8,3

Kh 12,5 (En fundering. Ska man droppa i tills hela testet ändrar färg eller tills testet börjar ändra?)

Mg 1200

Ca 450

Nh4 <0,25

Allt mätt med Saliferts tester.

Imorgon blir det byte av 20l vatten.

• Skapa Ny...