Gå till innehåll

Walle_j:s Percula 90


Walle_j

Rekommenderade inlägg

Dagens vattenbyte slutade med att när jag skulle starta returpumpen igen så vägrade den vara med. Så det fick bli en oplanerad resa till Stig i Gemla och införskaffa en ny.

Den var bra mycket tystare en den gamla så det var ju inte helt fel heller.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 213
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

En fråga till er gamla salträvar. Om man ska fragga en S.hystrix. Bryter man då bara av några "pinnar" och limmar på fraggsten? Min har växt massa och börjar bli väldigt yvig så kanske är dax att fragga ner den lite.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En fråga till er gamla salträvar. Om man ska fragga en S.hystrix. Bryter man då bara av några "pinnar" och limmar på fraggsten? Min har växt massa och börjar bli väldigt yvig så kanske är dax att fragga ner den lite.

nu är jag absolut inte någon räv, men jag har gjort så många gånger med olika koraller inkl. hysterix, och det har gått jättebra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En fråga till. Min Montipora digitata har vita fläckar på sig. Är det normalt eller kan det kanske vara sjöborren eller något annat som ställt till med det? Har försökt fota det men det var lättare sagt en gjort.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den är väldigt långt från Galaxean. Det är bara en liten fragg som ligger under nedanför mjukkorallen ( Som jag aldrig kommer ihåg namnet på ) längst till vänster på helkarsbilden över.

Ska se om jag kan lyckas få ett kort på det imorgon.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sådär då var veckans vattenbyte fixat. Sen passade jag på att flytta min euphyllia som när den delade sig hamnade i skuggan under en sten. Bör bli bättre för den nu när den står helt i ljus. Gjorde oxå min första fraggning på hysterixen, ska bli kul att se hur det går med den. Man är ju inget mästare på att använda revepoxyn :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...