Henric Postat 7 oktober 2011 Författare Postat 7 oktober 2011 HÄrliga bilder Mats och Magnus. Det är precis så här det ska se ut! Problemet kvarstår nog antagligen då en del med mig aldrig kommer till detta läget med Lps:er för jag får inte någon reaktion när jag ger dom foder dagtid. Så det måste finnas något stadie innnan som gör att de "svullnar" Hur mycket Nitrat har ni? Citera
_Manne_ Postat 7 oktober 2011 Postat 7 oktober 2011 ser riktigt nice ut manne.har med kört med DD sortiment både filter feder/ clam, sps, lps och reefpaste doserar du de en och en eller,( jag har blandat alla i en pet flaskar och doserar det 3ggr i veckan)har inte sett den effekten i mitt kar som du har på dina bilder.Mvh ChrilleLPS och Filter feeder/clam kan jag ibland köra samtidigt , annars en o en. Tycker det funkar kanon då mina fiskar bara kollar in läget sen får LPSerna lugn o ro. Kör man en mix med mysis/artemia/cyklops o försöker punktmata så är fisken där o stör på heltid. därav provade jag dessa rena korall foder , har bara positivt o säga förutom det vanliga, prislappen på dom.Mvh Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 7 oktober 2011 Postat 7 oktober 2011 HÄrliga bilder Mats och Magnus. Det är precis så här det ska se ut! Problemet kvarstår nog antagligen då en del med mig aldrig kommer till detta läget med Lps:er för jag får inte någon reaktion när jag ger dom foder dagtid. Så det måste finnas något stadie innnan som gör att de "svullnar" Hur mycket Nitrat har ni?Jag har inte koll exakt på nitat , har ett antal anthias fiskar som jag matar ofta o mycket, så en del finns säkert, kör enbart med biopellets som metod i karet. Du får testa o flytta runt lite på korallerna alt ändra pumpar o se om dom trivs bättre. Mvh Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
stigigemla Postat 7 oktober 2011 Postat 7 oktober 2011 Det naturliga för dem är att ha fångstarmarna ute när det är mörkt. När det är ljust blåser de upp sig maximalt för att ta upp ljus. Det bästa är att mata vid tändning- släckning av karet med svagt ljus. Har man måttlig skumning brukar de växa bra utan extra matning. Citera
Henric Postat 7 oktober 2011 Författare Postat 7 oktober 2011 Det naturliga för dem är att ha fångstarmarna ute när det är mörkt. När det är ljust blåser de upp sig maximalt för att ta upp ljus. Det bästa är att mata vid tändning- släckning av karet med svagt ljus. Har man måttlig skumning brukar de växa bra utan extra matning.Ok, ljus har vi nog alla men varför har en del problem med att de inte blåser upp sig på dagen? Citera
Ouscazz Postat 7 oktober 2011 Postat 7 oktober 2011 Min erfarenhet är att LPS inte blåser upp sig om näringsvärdena närmar sig noll. Likaså om KH ligger för högt. Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
freddi36 Postat 18 oktober 2011 Postat 18 oktober 2011 hittade denna filmen på youtube, kan kanske vara ett bra sätt att få korallerna att äta utan att man behöver stressa dom för mycket samt att räkor och fiskar får det svårare att ta maten tyckte det var onödigt att göra en ny tråd så jag postar den här Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.