Gå till innehåll

Hur gör ni för att era Lps:er ska trivas


Henric

Rekommenderade inlägg

HÄrliga bilder Mats och Magnus. Det är precis så här det ska se ut! Problemet kvarstår nog antagligen då en del med mig aldrig kommer till detta läget med Lps:er för jag får inte någon reaktion när jag ger dom foder dagtid. Så det måste finnas något stadie innnan som gör att de "svullnar" Hur mycket Nitrat har ni?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ser riktigt nice ut manne.

har med kört med DD sortiment både filter feder/ clam, sps, lps och reefpaste

doserar du de en och en eller,( jag har blandat alla i en pet flaskar och doserar det 3ggr i veckan)

har inte sett den effekten i mitt kar som du har på dina bilder.

Mvh Chrille

LPS och Filter feeder/clam kan jag ibland köra samtidigt , annars en o en. Tycker det funkar kanon då mina fiskar bara kollar in läget sen får LPSerna lugn o ro. Kör man en mix med mysis/artemia/cyklops o försöker punktmata så är fisken där o stör på heltid. därav provade jag dessa rena korall foder , har bara positivt o säga förutom det vanliga, prislappen på dom.

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

HÄrliga bilder Mats och Magnus. Det är precis så här det ska se ut! Problemet kvarstår nog antagligen då en del med mig aldrig kommer till detta läget med Lps:er för jag får inte någon reaktion när jag ger dom foder dagtid. Så det måste finnas något stadie innnan som gör att de "svullnar" Hur mycket Nitrat har ni?

Jag har inte koll exakt på nitat , har ett antal anthias fiskar som jag matar ofta o mycket, så en del finns säkert, kör enbart med biopellets som metod i karet.

Du får testa o flytta runt lite på korallerna alt ändra pumpar o se om dom trivs bättre.

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det naturliga för dem är att ha fångstarmarna ute när det är mörkt. När det är ljust blåser de upp sig maximalt för att ta upp ljus. Det bästa är att mata vid tändning- släckning av karet med svagt ljus. Har man måttlig skumning brukar de växa bra utan extra matning.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det naturliga för dem är att ha fångstarmarna ute när det är mörkt. När det är ljust blåser de upp sig maximalt för att ta upp ljus. Det bästa är att mata vid tändning- släckning av karet med svagt ljus. Har man måttlig skumning brukar de växa bra utan extra matning.

Ok, ljus har vi nog alla men varför har en del problem med att de inte blåser upp sig på dagen?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...