Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat
  • Författare

utebyhub.jpg

Har just nu två stycken Tunze Nanostream 6095 tänkte väll köpa två till alternativ två mp10 or för cirkulation. Vad tror ni om det?

• Svar 251
  • Visningar 31k
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Postat
  • Författare

Jag skulle behöva massor av tips på led belysning att köpa till ett akvarium som har måtten:

153 x 75 x 80 cm

Volym: ca 900 liter.

Jag vill köra en ledbelysning som har funktioner som sol upp och nedgång/ auto läge osv. Alla tips är välkomna!

Postat
  • Författare

hura3esa.jpg

Någon som vet vad det här är för anemone?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Postat
Jag skulle behöva massor av tips på led belysning att köpa till ett akvarium som har måtten:

153 x 75 x 80 cm

Volym: ca 900 liter.

Jag vill köra en ledbelysning som har funktioner som sol upp och nedgång/ auto läge osv. Alla tips är välkomna!

Diskussionen pågår i hur många trådar som helst, och åsilterna är många. Personligen tror jag på hybrid då du får beprövade T5or som bas, men med alla visuella fördelar från LED.

ATI och pacific sun är väl de enda alternativen, och personligen är jag lite less på PS kvalitetsmässigt, även om SMT-ramperna är riktigt kul.

• 2 veckor senare...
Postat
  • Författare

Har hjälpt farsan med aqua scapen ikväll. Efter ett par timmar så är det här resultatet. Tycker om det!pepenuzy.jpgupehyves.jpgy4u4ugu6.jpg

Sen fick sumpen resterande sten som blev över.my3y2a9e.jpg

• 3 veckor senare...
Postat
  • Författare

Har precis fått hem koraller ifrån whitecorals. Vattnet höll 19,5grader. Hoppas att allt överlevt resan!

Hur länge koppar ni in? 1timme?

Postat
  • Författare

Okej! Låter bra. Då åker den i nu

Postat
  • Författare

Okej. Då kommer jag nog inte fortsätta att koppa. Bara vänta på att tempen i påsen blir samma som i akvariet

Postat
  • Författare

Okej Jimmy. Vad använder du för medel då?

Postat
  • Författare

Okej okej :) får kolla upp det lite närmre.

Postat

Tropic Marine ProCoral Cure. Eller Jodtinktur - Lugols lösning. Den senare borde gå att beställa på apotek.

Postat

Ok bra att veta Stig tack så mycket ,gyltan blev en liten färgklick här väldigt nyfiken är den också mvh Odel.

Ändrat av odel68

Postat
  • Författare

Kommer lägga ut lite bilder här sen på fiskarna som pappa köpte av dig Stig. Tycker inte att dem gula frökenfiskarna är så aggressiva utan dom håller ihop och bråkar inget alls med dem andra fiskarna i akvariet. Väldigt fina!

Postat
  • Författare

Efterlängtad leverans idag till farsans kar. Ska bli mycket spännande!uhe3yhug.jpga8y9ypu3.jpg

Postat
  • Författare

Körde igång den på Bali programmet. Får kika vidare på det imorgon, då det blev väldigt sent :) ska bli kul att se den in action med t5 rören och led tsm :)

Postat

Ligger det skydd för T5-rörens fästen när man inte har rör monterade? Så man inte får korrision eller dylikt där.

Kommer inte att köra med rör själv från dag 1.

Postat
  • Författare

Det är ett plast skydd som man skjuter in som skyddar t5orna och allt därunder.

• 2 veckor senare...
Postat
  • Författare

Skriver lite åt min far här i min tråd. Han kör ett 550l oceanson akvarium med 200l sump. Två nya koraller inköpta igår.

a2ysyrav.jpgdygu3y5u.jpg

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.