Gå till innehåll

Saltvattensdrömmar...


aoiitsuki

Rekommenderade inlägg

Då blev man ännu mera införstådd i vad det här är för problem. Kommer absolut köra dygnet runt. Blåser forfarande ut lite bubblor i karet. Ska kolla om lokala akvarieaffären har något som jag kan täta med. Det måste juh suga in luft någonstans. Är vanlig silikon att föredra?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 251
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Vanlig silikon är inte att föredra, då de innehåller ämnen som inte hör hemma i akvarier. Däremot går det att hitta lämpligt silikon i vanlig bygghandel, men tyvärr vet jag inte exakt vad det heter eller vad man ska titta efter. Vet bara att det brukar vara bra mycket billigare än att köpa Akvariesilikon i akvariehandeln...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vanlig silikon är inte att föredra, då de innehåller ämnen som inte hör hemma i akvarier. Däremot går det att hitta lämpligt silikon i vanlig bygghandel, men tyvärr vet jag inte exakt vad det heter eller vad man ska titta efter. Vet bara att det brukar vara bra mycket billigare än att köpa Akvariesilikon i akvariehandeln...

Vanlig silikon innehåller anti mögel medel så använd inte det

...

Alla byggvaruhus säljer glas silikon utan anti mögel. Det kör du i akvarie :) jula hornbach osv osv .

Brukar till och med oftast stå på dom "baksidan" väldigt liten text. Att dom går att använda till akvarie.

Oftast är den transparent .

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det som jag sa innan och som Majk så bra förtydligade är nog det bästa funktions- och prismässigt till att sätta ihop glas i akvariemiljö. Men beroende på vad det är för ämne i delarna du ska täta kanske andra ämnen kan funka bättre...

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag använder glas silikon till allt, haha. Jag tätar plast skarvar osv på pumpar med det också, men jag tvekar på att ditt uv filter tar in luft, det kommer alltid lite tjuv luft med i transporten av vattnet. Speciellt uv filter då luft lätt samlas i det.

Om det nu va uv filtret vi pratar om?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Jippie. Karet stannar hos mig ett tag till :) Jag hade tänkt att byta ljusrör. Det är T5 jag är ute efter. Det sitter 6 stycken i just nu. Original rör som kommer med rsm 250. 3 vita och 3 blåa. Någon som har erfarenhet av bättre ljus till just Rsm 250?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Idag blev det en heldag inne i Kalmar. Åkte förbi Kalmar akvarieaffär och tog med mig en Lobophyllia och ett Giesemann powerchrome 39watt actinic rör. Ersatte det mot ett vitt 10.000k. Så nu sitter det 4 stycken Actinic rör i för tillfället och 2 stycken vita 10.000k. Sen så åkte jag vidare ut till Lionofmarley och fick med mig en fin euphyllia och en acropora fragg. Så nu ser det lite roligare ut i akvariet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...