Gå till innehåll

Saltvattensdrömmar...


aoiitsuki

Rekommenderade inlägg

  • Svar 251
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Tack :) hoppas den kommer att trivas :)

Har en liten fundering över Uvc filter. Har haft igång mitt filter nu konstant i ett par månader då jag fick vita prick på ny introducerad fisk. Kan jag sluta köra uvc och vad kommer hända om jag slutar? Mer alger? Mindre klart vatten? Någon kunnig får mer än gärna skriva till mig :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Jag såg nu att en clownfisk och min filfisk bajsar "vitt" som slem. Jag har inte kört med mitt uvc filter då lampan elr ballasten är trasig. Kan det här vara bukvattensot eller någon parasit? Vad ska jag göra?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

rave4uge.jpga Fick tipset av Osby att sätta upp musslan på stenen och se hur den tar sig där. Inga sniglar har jag hittat och den är snabb att dra ihop sig också. Får se ifall den mår bättre på stenen. Kom också på att när den skulle upp i revet att den är väldigt stor så inte lättast att placera. Det här var väll den vettigaste platsen just nu iallafall..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den euphylian kan allt skicka ut polyper så långt om den blir grinig..ingen aning om hur den agerar mot ofarliga grannar dock, håll bara utkik så går det säkert bra :)

Samt, håll koll på ifall musslan verkar flytta på sig, då är den nog inte helt nöd med placeringen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har sett att min räka är på och putsar på musslan. Men jag har fyllt upp en hink med sötvatten och håller just nu på att öka ph på vattnet till ett liknande ph värde som i akvariet. Kommer låta musslan bada i detta vatten i 20 min sen kommer jag att "skaka" musslan lite lätt i ett par minuter sen låta den ligga i en 5minuter till sen blåsa av den lite försiktigt framför streamern. Hoppas att den rekar sig..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 11 månader senare...
  • 2 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...