Gå till innehåll

Saltvattensdrömmar...


aoiitsuki

Rekommenderade inlägg

  • Svar 251
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Idag införskaffade jag mig 17kg mer Ls sten ifrån Kalmar akvarieaffär. Ska plocka ner skummaren imorgon och gå igenom pumpen, kanske hittar varför den vibrerar och orsakar så mycket ljud. Har inte fått bukt med det än. Men om det inte funkar så får jag ringa bioted marine så dom får dom skicka tillbaka skummaren..

Lite bilder kommer imorgon.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den var för finkornig så pumparnas flöde flyttade all sand ifrån framfrutan till mitten typ. Men jag har precis lagt i grövre sand/grus och blandat ut allt så nu har jag sand över hela botten.

Har även ca 5kg Levande sand att sälja som jag använd en del utav om det finns intresse.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag var och kikade in hos Stig i Gemla idag och skaffade mig mina första saltvattensfiskar och en putsarräka. Sen när jag kom hem och höll på att koppa in fiskarna så såg jag att min ena anemon är på vift någonstans. Kan dock inte hitta honom.

post-6132-1446892377589_thumb.jpg

post-6132-14468923776085_thumb.jpg

Bild 2. Nyförvärvet.

Bild 3. Anemonen som förmodligen finns någonstans i akvariet.

Någon som vet vad jag har för koraller? För jag har inte en aning. Dom kom med stenen jag köpte ifrån Kalmar akvarieaffär :)

post-6132-14468923775392_thumb.jpg

post-6132-14468923775574_thumb.jpg

post-6132-14468923775758_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kollade värdena i karet idag. Dom såg ut såhär.

Kalcium 500ppm

Ph8.0

Magnesium 1380ppm

Strontium 40

Kh/alk 7,6

Nitrat 0

Fosfat 0

Jag tänkte fåtag i ett innerfilter eller cirk pump som jag kan sätta på lite fin filtermatta som plockar upp lite skit ur vattnet och stenen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...