Roger.J Postat 25 december 2011 Författare Postat 25 december 2011 hej igen RickardAng prick så fick jag tendenser på det men kopplade in uvc så nu inga problem ang balling så kommer det snart funderade ett tag på kalkreaktor men det verkar bökigt så får börja med en balling.Ska flytta runt rören som du rekomenderade & även tiderna.Sedan till bilder så ska jag försöka att rycka upp mig lite där med att ställa om kameran lite (har inte använt den på ett tag och det är väldigt svårt att fota med blåljus men det får man ju lära sig.Ha det bra så höres vi MvhRoger Citera
rickard598 Postat 26 december 2011 Postat 26 december 2011 Ok, blir lätt så vid introduktion av ny fisk, särskilt denna. Köpte du den från triton? Jag kör balling och är kanonnöjd med detta, lätt att ställa in och man blandar i 5l dunkar, så i framtiden ska jag ha 3st extra dunkar som är färdigblandade så det bara är att byta dunkarna när dom är slut. Kommer du köra profilux? Citera
Roger.J Postat 26 december 2011 Författare Postat 26 december 2011 Hej igen Ang fisken så kom den inte från TritonSedan till Balling så blir det säkert profilux.Men måste tyvärr jobba lite med burken nu har haft strömavbrott i 15,5tim så just nu väldigt orolig men hoppas att det går braVi hörs RickardMvhRoger Citera
rickard598 Postat 26 december 2011 Postat 26 december 2011 Oj, strömavbrott så länge. Försök se till att ha lite cirkulation och att tempen inte doppar för mycket. är strömmen igång nu? vet hur det är när strömmen till karet går, förlorade endel fisk pga det. Citera
Roger.J Postat 26 december 2011 Författare Postat 26 december 2011 Ja inte roligt men som det ser ut nu så mår dom mesta fiskarna okej ok vattenvärderna är rätt okej och det blir vatten byte med ca 10% innan jag lägger migTempen har jag fått upp lite nu och cirkulationen har varit på ett par timmar så även sumpen (åkte och köpte ett elverk för 5000:- efter 12timmar eftersom vattenfall alldrig kom hit med något)MvhRoger Citera
mika Postat 28 december 2011 Postat 28 december 2011 Skönt att det verkar ha löst sig hyggligt med ströavbrottet Då har man nått o titta på på nyårsafton Citera
Roger.J Postat 28 december 2011 Författare Postat 28 december 2011 Jag hoppas du menar burken & inte fyverkerierna för nu får det vara nog med strömavbrottMvhRogerPs tror vi kommer att kika på bägge men med ström i huset får man hoppas Citera
mika Postat 28 december 2011 Postat 28 december 2011 Burken, fyverkerierna, jag menar jupt ner i glaset Citera
rickard598 Postat 29 december 2011 Postat 29 december 2011 Överdosera inte vodkan i karet på nyårsafton bara Citera
Roger.J Postat 29 december 2011 Författare Postat 29 december 2011 Nej då men kanske lite överdosering på oss andra blir det nog MvhRoger Citera
Roger.J Postat 8 januari 2012 Författare Postat 8 januari 2012 Lekte lite med kameran så såhär ser det ut idag men slangarna till uv ska bort samt bakgrund skall dit MvhRoger Citera
Roger.J Postat 8 januari 2012 Författare Postat 8 januari 2012 Tar en bildtill men med mindre belysningMvhRoger Citera
mika Postat 14 januari 2012 Postat 14 januari 2012 Snyggt Roger !Tror det kommer bli ännu bättre med bakgrunden Och kanske några koraller till, du har ju hur mycket plats som helst Du kanske ska uppdatera med vad du har för teknik! Citera
Roger.J Postat 14 januari 2012 Författare Postat 14 januari 2012 Snyggt Roger !Tror det kommer bli ännu bättre med bakgrunden Och kanske några koraller till, du har ju hur mycket plats som helst Du kanske ska uppdatera med vad du har för teknik!Ja den listan blir lång + att det saknas ju lite till men ska bygga lite till med blandkar & osmoskar som skall byggas in i rummet sedan skall ju ballin in + ev ett hemmabyggt fragkar som skall sammankopplas med sumpen(detta tar lite tid) så vi tar listan lite senare men mer bilder kommer skall börja med bakgrunden idag:ler:mvhRoger Citera
Roger.J Postat 14 januari 2012 Författare Postat 14 januari 2012 Byggde en bakgrund ikväll men skall målas men tror det blir helt okej så en liten bild innan målningMvhRoger Citera
mika Postat 15 januari 2012 Postat 15 januari 2012 Jag fattar inte bilden Den är ju spegelvänd på något sätt !?Men bättre med bakgrunden Citera
Roger.J Postat 15 januari 2012 Författare Postat 15 januari 2012 Jag fattar inte bilden Den är ju spegelvänd på något sätt !?Men bättre med bakgrunden Japp där har du rätt men inget jag själv märkte MvhRoger Citera
nike83 Postat 22 januari 2012 Postat 22 januari 2012 riktigt snyggt!är den en LS som ser ut som en "gren"? (orkade inte läsa igenom alla sidor om svaret stod där) Citera
Roger.J Postat 22 januari 2012 Författare Postat 22 januari 2012 Hur ser det ut med bakgrunden nu ? Lite bättre men fortfarande fel färger men ska måla vidare i veckan;)MvhRoger Citera
Roger.J Postat 22 januari 2012 Författare Postat 22 januari 2012 riktigt snyggt!är den en LS som ser ut som en "gren"? (orkade inte läsa igenom alla sidor om svaret stod där)Ja det är 2st grenar av Ls som ligger i framkant (tyckt dom var var rätt häftiga när jag såg dom så det var bara att köpa dom tyckte jag)MvhRoger Citera
Roger.J Postat 22 januari 2012 Författare Postat 22 januari 2012 Lite bättre men fortfarande fel färger men ska måla vidare i veckan;)MvhRogerSkickar en bild så ser ni vad jag menar ps allt ljus är inte på vid fotograferingen Citera
Roger.J Postat 24 januari 2012 Författare Postat 24 januari 2012 Riktigt riktigt snyggtTackar är rätt nöjd själv men det ska bli bättre med mer koraller & fisk.MvhRoger Citera
Wassberg Postat 24 januari 2012 Postat 24 januari 2012 Trevligt projekt! Funkar det bra utan åtkomst framifrån tycker du?Skissar själv på ett liknande med inbyggt i vägg, och lutar mot att inte ha några luckor på framsidan, blir ett mer rent/snyggare intryck tycker jag.Går lite i tankar snyggt kontra opraktiskt .... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.