_Manne_ Postat 27 oktober 2013 Författare Postat 27 oktober 2013 Lite bilder En Naso med lite attityd o en raket till fisk när den är på det humöret..Min xanturum , verkar var tillfreds med sina nya kamrater i karet.. Nason kom för ett tag sen o nu achillesen..Ett litet anemonträsk med lite annat också..Nassaruis ägg på rutan igen.. Finns just nu på tre olika platser på glaset.. Antar att dom trivs..Vänster sida på revet.. En liten acan fragg som förhoppningsvis växer till sig..En annan acan fragg som redan har påbörjat sin tillväxt...En acro som ett antal fick fragg på , ja på sjöfartsmuset Även denna acro fick sig en omgång inför Sjöfartsmuseet..En zoantus som är otroligt vacker i rätt ljuse.. Dock inte någon mass växt direkt..Min dunkan korall som börjar fylla upp fragghålen som jag gjorde för ett par veckor sen.. En av mina små.. A.Gutata..En fantastisk mussla.. Som väntar på att få fler kompisar..Lila montipora.. Grymt coolt växtsätt helt plötsligt.. Denna växer rakt under min belysning.. Lätt ett par hundra PAR där..En montipora Superman fragg som inte vill bli blå.. Tips där ?? Någon för att tona över till blå ?En Carpet anemon model stor.. Min scolymia som också vill ha fler kompisar..Vad glor du på.. En fragg från sjöfartsmuset..Over and out.. För denna gång..Första gången detta görs på Ipaden.. Man får ju välja en o en på en minibild.. Inte en aning om fokuset är rätt.. Kameran var en Nikon 3100 med standard obj.Med vänlig hälsning, Manne Direkt från kameran.Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
SaltDummie Postat 27 oktober 2013 Postat 27 oktober 2013 Det är Sann söndagsnjutning att få glo på dina bilder Manne!!Hatten av för Skånes snyggaste burk! Citera
_Manne_ Postat 27 oktober 2013 Författare Postat 27 oktober 2013 Det är Sann söndagsnjutning att få glo på dina bilder Manne!!Hatten av för Skånes snyggaste burk!Bockar o bugar! Tackar ödmjukastMed vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
Atlas Postat 28 oktober 2013 Postat 28 oktober 2013 Riktigt fina bilder MAnne.. Särskilt den med achillesen o musslan första bilden.. Har inte lyckats få nån bra bild på min.. Den är ju aldrig stilla den lilla rackarn.. Citera
Laggeman Postat 28 oktober 2013 Postat 28 oktober 2013 Den där övergången mellan kamera o padda får du länka till, en sån vill jag också ha...Ang. supermannen så är den ju blå, under alla polyperna som täcker basen. Citera
_Manne_ Postat 28 oktober 2013 Författare Postat 28 oktober 2013 Den där övergången mellan kamera o padda får du länka till, en sån vill jag också ha...Ang. supermannen så är den ju blå, under alla polyperna som täcker basen. http://store.apple.com/se/product/MC531ZM/A/Apple%20iPad%20Camera%20Connection%20Kit?fnode=3aDen ena av dom kör jag med.. Då får jag min paddas 30 pin till vanlig usb .. Mumma för kameran..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 28 oktober 2013 Författare Postat 28 oktober 2013 Har den vågat sig fram Achillesen?Den vågade sig fram någon timme igår.. Framåt kvällen men mer o mer.. Dock såg jag den inte äta något av det jag öste i tyvärr.. Men för ha tålamod.. Hur man nu ska lyckas med det..Finns nu En prick på pannan på fisken... Får se hur det går där..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Crissan Postat 28 oktober 2013 Postat 28 oktober 2013 Håller tummarna o hoppas allt går bra! Riktigt snyggt kar! Citera
_Manne_ Postat 28 oktober 2013 Författare Postat 28 oktober 2013 Då jag har plockat fram den bärbara för att mecka lite med ghlen så passade jag på att sänka det vita ljuset med 20% inför imorgon , ska se om firren kommer lättare fram då.. Han är inte framme nu men simmar lite runt ett stycke rev som kommer lite i skuggan.. Undviker helt o hållet att peta i karet just nu så man inte ska jaga upp achillesen mer än vad nöden kräver.. Vet inte vad jag kan hitta på mer som det är nu..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 29 oktober 2013 Författare Postat 29 oktober 2013 Så nu har det hänt.. varför... Man blir så trött på detta.. Achillesen har gott bort... Just nu är mitt kar väldigt billigt.. Det är så trist när skiten bara går åt helvete.. Man blir så arg, man vrider o vänder varför firren gick häda.. Tjavset mellan Nason/xanturumen/achillesen var väldigt litet så det borde varit problemfritt o komma in i min fiskgrupp.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
ted64 Postat 29 oktober 2013 Postat 29 oktober 2013 Trist Manne bit i hopa o kom igen där går fler tåg....... Citera
fotte Postat 29 oktober 2013 Postat 29 oktober 2013 All otur man kan ha räcker inte här.. när jag var hos dig en gång sa jag att bara man inte kraschar karet och innan jag sagt färdigt det sa du att det är då man tar nya tag och startar om.Riktigt trist det som hänt men du gjorde allt du kunde för fisken. Bita ihop och blicka framåt är det enda! Lycka till Citera
Wiking Postat 29 oktober 2013 Postat 29 oktober 2013 Mycket trist Manne. Det beror inte på att du inte har koll på karet eller att du misslyckats på något sätt. De där fiskarna är bara så svåra, och eftersom han gick bort så tidigt så kan man verkligen undra hur de klarar transporterna också. Citera
krille 55 Postat 29 oktober 2013 Postat 29 oktober 2013 Jag lider med dig. Jag hade aldrig vågat köpa en sån firre. Känner en viss beundran för er som vågar och kanske misslyckas ibland. Ni för ju på något sätt hobbyn framåt genom att samla erfarenheter som vi andra fegisar kan dra nytta av i senare skede Citera
Yodelking Postat 29 oktober 2013 Postat 29 oktober 2013 Jättetråkigt att höra! Hoppas att du lyckas bättre i framtiden om du vågar dig på ett nytt försök. Citera
Dykaren Postat 29 oktober 2013 Postat 29 oktober 2013 Grymt trist Manne! Beklagar verkligen!Vet inte om du har läst eller vill läsa... men här står en massa bra info om Achilles. Och det är en svår fisk på alla sätt. Felet behöver inte alls ligga hos dig.http://www.wetwebmedia.com/AchillesTgArt.htm Citera
LN21 Postat 29 oktober 2013 Postat 29 oktober 2013 Helvete också, förstår att du är heligt förbannad.Ni andra får ursäkta språket men det är det enda sättet att uttrycka det på. Citera
bjomat Postat 29 oktober 2013 Postat 29 oktober 2013 Fasen vad tråkigt!Med vänlig hälsning, Björn Citera
Atlas Postat 29 oktober 2013 Postat 29 oktober 2013 Va fasen?? Hoppas du hittar nya krafter Manne. Vet ju hur gärna du ville ha en sådan. Citera
impajimpa Postat 29 oktober 2013 Postat 29 oktober 2013 Riktigt tråkigt att höra. Det är bara till att komma igen med nya krafter även om det känns jäkligt surt just nu. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.