_Manne_ Postat 26 december 2013 Författare Postat 26 december 2013 Tips idéer , någon ? Två tubenfilmer på min Skummare, är det någon som har ett tips o ge.. Haft samma "inställning" i månader o nu, tuppjuck..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Andreas N Postat 26 december 2013 Postat 26 december 2013 jag tror det satt sig saltavlagringar i luftintaget vilket gör att du får med mindre luft och gör att nivån stiger. Häll i lite osmosvatten i luftintagsslangen så tar det med sig ev avlagring. Citera
_Manne_ Postat 26 december 2013 Författare Postat 26 december 2013 jag tror det satt sig saltavlagringar i luftintaget vilket gör att du får med mindre luft och gör att nivån stiger. Häll i lite osmosvatten i luftintagsslangen så tar det med sig ev avlagring.Kollade faktiskt det direkt.. , var ju även min tanke "Luftslangen" är en siliconslang som säkert är 10-12mm i diameter , den var helt ren..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Sherwan Postat 26 december 2013 Postat 26 december 2013 Har du hällt i något i tanken senaste tiden?Min skummare fick några såna utbrott ett tag, visa sig att nya frys mat/kuberna med "Gel-binder" var boven efter lite klurande Citera
_Manne_ Postat 26 december 2013 Författare Postat 26 december 2013 Har du hällt i något i tanken senaste tiden?Min skummare fick några såna utbrott ett tag, visa sig att nya frys mat/kuberna med "Gel-binder" var boven efter lite klurandeInte kört i något udda.. Vanliga käket o inget annat..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
freddi36 Postat 26 december 2013 Postat 26 december 2013 Vattenbyte med annat salt eller "snabbt vattenbyte"? Min har ballt ur när det nya saltvattnet var väldigt färskt Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 26 december 2013 Författare Postat 26 december 2013 Vattenbyte med annat salt eller "snabbt vattenbyte"? Min har ballt ur när det nya saltvattnet var väldigt färskt Sent from my Xperia Z1 using TapatalkNae.. Inget sådant heller.. Tyvärr..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
freddi36 Postat 26 december 2013 Postat 26 december 2013 Hmm skumt ju..Det kan inte va så att något djur eller korall i burken tyckt det var dax för reproducering och släppt diverse substanser?Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 26 december 2013 Författare Postat 26 december 2013 Hmm skumt ju..Det kan inte va så att något djur eller korall i burken tyckt det var dax för reproducering och släppt diverse substanser?Sent from my Xperia Z1 using TapatalkInte vad Jag kan Se.. Musslan gjorde sitt för någon vecka sen.. Påverkade inte Skummaren alls..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
freddi36 Postat 26 december 2013 Postat 26 december 2013 Ja då har jag nog slut på idéer.. Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk Citera
Mats_öland Postat 26 december 2013 Postat 26 december 2013 Lekt lite men min och får samma effekt fall tar yuckset i skummaren och slår i framför skummarpumpen, testade igår med 30 ml och blev 1L i skummaren på 15 sec typ..Rengöra skummare sump och blir det inte bättre försöka skumma torrare o tömma behållaren ofta ..Jag hade slang till spann utanför sumpen en gång när min flödade över ,,kanske blev 20L innan den blev normal igen.. Citera
Mats_öland Postat 26 december 2013 Postat 26 december 2013 på min sm 250 föllde det med extra oringar till insuget på pumpen ,kanske e likadant på 200 ? ,,sönder = mindre luft ? Citera
_Manne_ Postat 26 december 2013 Författare Postat 26 december 2013 Jag ska låta Skummaren stå över natten o se vad det hittar på imorgon.. Känns väldigt lustigt just nu..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 26 december 2013 Författare Postat 26 december 2013 Testat att rengöra pumpen/impellern?Nej.. Inget jag gör såhär dax.. Får ta en titt imorgon.. Man ska inte vara trött redan innan man meckar ner en skummare.. Speciellt om delarna inte finns i Sverige om något skulle gå galet .Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Dykaren Postat 26 december 2013 Postat 26 december 2013 Nej.. Inget jag gör såhär dax.. Får ta en titt imorgon.. Man ska inte vara trött redan innan man meckar ner en skummare.. Speciellt om delarna inte finns i Sverige om något skulle gå galet .Med vänlig hälsning, Manne Klart förståeligt. Jag skulle själv börja i den änden sen. Lite snäckor/alger på fel ställe kan ställa till det en hel del. Citera
stigigemla Postat 26 december 2013 Postat 26 december 2013 Så där ser det ut hos mig om jag missat att tömma en skummarkopp. Citera
_Manne_ Postat 27 december 2013 Författare Postat 27 december 2013 Så där ser det ut hos mig om jag missat att tömma en skummarkopp.Det skulle kunna vara förklaringen öken asså.. Då har jag fått ut hela koppen i karet igen..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 30 december 2013 Författare Postat 30 december 2013 Senaste:Skummaren hittade tillbaka till sig själv efter två koppar dynga.. Troligtvis blev koppen full i tömdes ut i karet igen.. Tog ungefär två dygn att fylla koppen igen med mörkt skit då jag ställde ner Skummaren för att den inte skulle fyllas direkt.. Nu kör jag den som normalt igen..O nu till achillesen .. Fast jag nu kör totalt 60w uvc så vill inte skiten ge med sig .. Den ser väldigt ärrad ut i huden.. Väldigt få Vita prickar men ändå något skit på den.. Är duktigt irriterad på det nu, men vet inte vad jag ska göra mer.. Den äter o är aktiv hela dagen osv.. Så den beter sig som frisk men det är den synligt inte.. Plocka upp den ut karet ser jag som omöjligt o vet inte om det skulle hjälpa häller.. All kunskap mottages gärna av dom som Kan detta..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
stigigemla Postat 30 december 2013 Postat 30 december 2013 Nu har vattnet varit ganska övergött ett par dagar vilket säkert fört med sig höjd bakteriehalt i karet. Det kan belasta fiskar.Har du putsarräkor? Går achillesen dit? Citera
_Manne_ Postat 30 december 2013 Författare Postat 30 december 2013 Har ett par putsar räkor.. Dom har sin station ganska nära achillesen sov plats så tror att den får en omgång då o då.. I början såg jag att han gick dit men har inte det i huvudet när jag sist såg det faktiskt..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Atlas Postat 31 december 2013 Postat 31 december 2013 Trist att det inte släpper på din Achilles helt..Jag hoppas det går vägen.Gott nytt år önskar jag dej o din familj. Mvh Atlas Citera
_Manne_ Postat 31 december 2013 Författare Postat 31 december 2013 Par mobil bilder från karet!Ett antal små acan huvuden har dykt upp! Mycket trevligt.Par bilder på senaste lilla fisken.Tillväxt kant på musslan får aldrig glömmas Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Atlas Postat 31 december 2013 Postat 31 december 2013 Trevliga bilder . Väldigt snygg fisk. Påminner om mirakelabborren på kroppen. Citera
_Manne_ Postat 31 december 2013 Författare Postat 31 december 2013 Trevliga bilder . Väldigt snygg fisk. Påminner om mirakelabborren på kroppen.Absolut Niklas.. Den är riktigt snygg , likheterna är ju där absolut.. Jag bara hoppas min firre förblir ganska liten länge.. Han verkar stortrivas med att beta av skalen på musslorna.. Vilket känns bra för mig.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.