Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Ett helt makalöst kar. Men vad otroligt mycket ormsjöstjärnor han hade, räknade till 13 på en bild... Vet någon vad det är för sort... De gröna har ju diskuterats en del angående deras matvanor...

MVH Peter

Postat

Jag e inte heller imponerad...VAD FAN GÖR MAN FÖR FEL...

Kul att se att just han hade lyckats smiley1.gif ormsjöstjärnorna hade han en hel drös av,jag har två svarta och kan ju säga att dom e ju bra på hålla rent bakom akvariet + dör en fisk behöver man inte få panik för det fixar dom .

Postat

Han matar refugiumet med en egen pump ser det ut som.

Så det är det är antagligen karet till vänster om refugiumet med rätt låg vattennivå som antagligen

tar hand om vattnet från ytavrinningen samt vattnet vid ett eventuellt strömavbrott.

EDIT: Wrang var snabbare...

Postat

precis ganska enkelt igentligen man kan säga att det är som att kopla två kar till samma sump.

Refugiumet har ju ytavrining tillbaka till sumpen hela tiden

Postat

Fiskmotorvägen har jag sett förut.

Jag kör med en hävert till ett 100 liters "vattenbyteskar" från mitt 1500 växtkar (Sötvatten). Den måste jag suga ur luft ur minst ett par gånger om året för att vattenytan börjar stiga i stora karet och jag fasar för vad som skulle kunna hända när jag är på semester. Bottenskivan i stora karet är av härdat glas så jag kan inte borra den. Därför har jag satt dit ett extra kar med breddavlopp för mitt vattenbyte (20 liter per dygn). Men som sagt, det samlas så sakta luft i häverten.

• Skapa Ny...