Gå till innehåll

bruna algprickar på ytan.


freddi36

Rekommenderade inlägg

jag har fått en massa bruna prickar på ytan. det ser precis ut som prickalger som man kan få på glaset men dessa flyter omkring på ytan.

när man stoppar ner handen och sen tar upp den igen ser man helt prickig ut eftersom algerna fäster sig på en.

vad är det och hur får jag bort det?

det försämrar ljuset en hel del för korallerna vilket inte är så bra..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror att det är denna som Samuel menar:

http://www.pwss.se/product.php?productid=3380&cat=0&page=1

ja, det skulle kanske kunna va en lösning. jag vet bara inte vart jag ska få plats med allt..

Se till att du får ordentlig rörelse på vattenytan så att skummaren kan få fatt i skräpet.

tog en titt på strilröret idag och dom yttersta hålen var mer eller mindre igenväxta av kalkalger. det blir att hämta borrmaskinen och borra upp dom igen.

då ska det nog bli lite bättre fart på vattnet :)

jag har ingen streamer till karet, bara en pump som pumpar vattnet genom filterfacken/sumpen längst bak i karet och sen ut genom ett strilrör vid ytan. ska jag kanske köpa en liten streamer också? och isåfall kanske ta bort strilrört helt och bara ha som ett hål där vattnet kommer ut från filtert/sumpen igen?

isåfall, vet någon någon liten och bra streamer som passar till ett clownhotell men inte är för dyr?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...