Gå till innehåll

Bilder från Petrol - 1080L


petrol

Rekommenderade inlägg

  • Svar 73
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Kanon fint!

En liten allmän fråga, är det svårt att hantera musslor? dina verkar trivas ;-)

Mitt ljus är tillräckligt har jag konstaterat men karet är ganska nytt (januari) och jag är ganska oerfaren. Det jag har läst om musslor så är dom känsliga.

MVH, Andreas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kanon fint!

En liten allmän fråga, är det svårt att hantera musslor? dina verkar trivas ;-)

Mitt ljus är tillräckligt har jag konstaterat men karet är ganska nytt (januari) och jag är ganska oerfaren. Det jag har läst om musslor så är dom känsliga.

MVH, Andreas

Jag personligen tycker inte att musslor är sprciellt svårt. Bra belysning, stabiltvatten, bra ca halt och matar lite mer phyto.
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...
  • 4 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
Ja, verkar vara trevliga fiskar än så länge. Undrade hur det skulle gå med mjukkorallerna. Har inte rört någonting (inte ens svamp).

Reviderar lite. C.heraldin noppar lite på mjukisarna och fullkomligt äter montiporer.. Är till salu till någon utan montiporer. Av någon anledning så rör den inte acroporerna(?).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 7 månader senare...

Nytt projekt.

Håller på att planera ett akvarierum. Ska flytta karet till andra sidan rummet. Där finns en nish på 1.6 x 5meter.

Där ska jag smälla upp en vägg och öppna upp för en dörr från ett annat rum.

Har skaffat lite utrustning under tiden jag planerat:

Överrinningslåda, sump 300L, nytt damm UVC på 55W, en ATI Bubble Master, tre nya 20 000K lampor,

Riffkeramikpelare 50cm.

I och med RTN problem i våras så har jag glidit lite smått mot FO. Så nu har jag även två Chaetodon collare, en Symphorichthys spilurus och en Echidna nebulosa.

Det jag letar efter nu är en större sump och ett stort kar där jag tillfälligt kan husera det levande i medans jag flyttar karet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nytt projekt.

Har skaffat lite utrustning under tiden jag planerat:

Överrinningslåda, sump 300L, nytt damm UVC på 55W, en ATI Bubble Master, tre nya 20 000K lampor,

Riffkeramikpelare 50cm.

Spännande projekt! Bilder är uppskattade... :)

Riffkeramikpelare? Bilder/info/tillverkare?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Får ta och skaffa en kamera, har bara mobilen. Försökte i går ta lite bilder på de nya fiskarna och skummaren men det gick åt pipan.

Här är en tråd om Riffkeramik: https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=4762

Jörgen: Har inte sätt de äta något:smiley24: Har gått i karantän och i affärskar i en månad innan jag köpte dem.

Fick information att de åt Ocean nutrion (small). Men jag kan inte uppfatta att de äter något när jag matar.

Går hela dagarna och plockar på stenarna. Har inte blivit smalare på dessa veckor men jag skulle gärna se att de åt av mitt foder.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...
gud va fina bilder mvh mollie

Tack! De är tagna med mobilkamera :smiley9:

Fick hem ett 540L i helgen som är borrat.

Har tänkt att ha 540L som refugium och 300L som tekniksump.

Går i funderingarna om jag ska ha 540L synligt i väggen under det stora eller om det ska vara dolt.

Blir ganska så högt upp för det stora om jag ska ha 540L under.

Jag mäter vidare:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Att ha refugiumet synligt direkt under kan ju förta synintrycket från själva karet kan jag tycka.

En tanke jag har är att (om du även har en sidovägg i akvarierummet som är i kontakt med ett rum) så skulle det ju vara snyggt att ta upp ett håll där, även om denna sidovägg är till samma el. ett annat rum... Du kan ju då även ha refugiumet i bra arbetshöjd (sjöhästar kanske)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 år senare...
  • 3 månader senare...
  • 1 år senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...