Gå till innehåll

LN21 LED Bygge


LN21

Rekommenderade inlägg

  • Svar 56
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Har du mycket lödvana? Hur gör du när du löder dioderna? Ser bra ut!

Jag har noll lödvana, så att ja la en halvtimme och provlödde.

Har kolven rätt varm.

Ja smälter på en liten plupp på dioden, lägger på tråden och direkt dit med lite tenn så att värmen smittar lättare.

Vet inte om det är rätt eller ej men det verkar funka än så länge

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kanon Larry, hade du sagt till kunde du fått låna lödstation av mig:) ser fram emot och se hur ljuset blir när du fått upp den ovan karet:)

Mvh Hasse i Braås.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Du är välkommen , ja har alltid velat ha en bra lödkolv så att den har funnits på listan länge så det är lugnt:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer du köra enbart vita på denna eller blandar du? Hur tror du det kommer klara värmen? Va hos Hansson1985 igår och om man tog precis bredvid en diod var det knappt ljummet. Men fläkten kanske gör jobbet?

Om jag fattat Larry rätt så kommer det ca 20 royal blue på denna ramp också.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jepp helt rätt det blir 20st RB CREE drivna av 700mA på den första panelen.

Ja vill driva XML och 3W arna på lite mindre än sina max för att hålla koll på värmen i första läget, men finns det inga värmeproblem så kanske jag skaffar större drivrar på denna panelen och kör mina nuvarande drivrar på lite "billigare" LEDs.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jepp helt rätt det blir 20st RB CREE drivna av 700mA på den första panelen.

Ja vill driva XML och 3W arna på lite mindre än sina max för att hålla koll på värmen i första läget, men finns det inga värmeproblem så kanske jag skaffar större drivrar på denna panelen och kör mina nuvarande drivrar på lite "billigare" LEDs.

Kan du så välj ställbara drivers.. Lite långt hopp mellan 700-1000 om du funderar på dom blå.. Alternativet är ju dimbara så du kan dimma tex 10%..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan du så välj ställbara drivers.. Lite långt hopp mellan 700-1000 om du funderar på dom blå.. Alternativet är ju dimbara så du kan dimma tex 10%..

Med vänlig hälsning, Manne

Precis vad tanken är 900 hade suttit som en keps.

Ska ha några dimbara drivers,,, kanske två så att men kan skruva till det där lilla extra, dels för ögat och dels för effekten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Precis vad tanken är 900 hade suttit som en keps.

Ska ha några dimbara drivers,,, kanske två så att men kan skruva till det där lilla extra, dels för ögat och dels för effekten.

Tror att det är helt rätt tänkt.. En driver som klarar 1000mA men körs på 900 bör får en bra livslängd också..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

Ingenting kan förbereda en på vad 180 Watt Royal Blue LED gör i ett saltvattenskar.

En helt fantastisk flourecens.

Min grabb hade en kommentar som beskriver karet när alla 400 Watt var på.

Pappa du har ju kopplat in dig med HDMI.

Den nya belysningen lyser inte såiögonfallande mycke mer än mina tidigare 720 W T5 men krispigheten i färgerna är liksom uppsnäppad 100%.

Tyvärr så ballar kameran ur totalt så att ni får ta er hit o se iställethappy2_smile_transp.gifhappy2_smile_transp.gif

__________________

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Här är tre uppvända panler o en neråtvänd när ja börjat montera drivrarna.

Eftersom ja gjort 4 separata paneler så räknar jag med att då o då kunna bort en modul utan större krabb för uppgradering av LEDsen, när nya superduper LED kommer på marknaden.

Kan i lugn o ro ha tre igång o pilla med den fjärde.

Men hjärnan har redan börjat skissa på en femte panel men enbart blackleds:):):)

post-5316-14468924423265_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jupp 210 W Cree och 90 W KinaLED. Tänkte köra lite PAR mätning mellan LEDsen tyvärr är det inte helt representativt för att ja får inte exakt samma ljusbild under panelerna. Ja har gjort som så att där ja vill pricka SPSer är Cree över och de två bakre panelerna är det merpart Kina.

Har just nu även 2*54 W T5 längst fram för att ta bort ev. discoeffekt men det blev ingen sådan. Så att ja tror att ja klämmer dit 70-100 W LED där oxå. Men det blir inte förrän efter sommaren och kanske lite nysläpp på yberLED.

Priset står på deras hemsidor. Ja vet inte på rak arm vad jag lagt ut:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...