Gå till innehåll

Glenns yngel och fraggkar


Genne

Rekommenderade inlägg

  • Svar 130
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Blev inspererad av allt salt i dag och lägger upp ett par bilder på mitt lilla kar som börjar bli klart nu.

Hade en tripp till Samuel i Vrigsta (Tacka frun för kaffet)

där efter vidare till Drakfisken och fick där se ett trevligt kar och ta mig en titt på utbudet.

Sedan bar det vidare till Larry för Växjöträffen, det var en underbar eftermiddag med många underbara saltvänner.

Dagen avslutades sedan med ett besök hos Stig i Gemla.

Jag vill tacka alla för en underbar dag med massor av salt MVH/Glennpost-5412-1446892562128_thumb.jpg

post-5412-14468925620877_thumb.jpg

post-5412-14468925621085_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har min Bangaii börjat släppa yngel igen dax att försöka håva lite.

Försökte ta hanen innan den släppt alla yngel i karet men det är omöjligt.

Inte lätt att ta dom små rackarna i det karet heller.

Dom som gått in i diademan är omöjliga att nå då den gått in bakom stenarna.

Hoppas mitt yngelkar kommer till nytta.

Undrar under hur lång tid dom släpper ynglen? Blir det en lång natt?

MVH/Glenn

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tre fångade, hittar inte fler nu ska ställa klockan en timme tidigare i morgon och tända rödljuset så får vi se om det dykt upp några fler.

Det blir att gå upp kl 4.00 om man ska hinna det innan jobbet men vad gör man inte för hobbyn och har jag byggt ett yngelkar så ska det användas:smiley23:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tre fångade, hittar inte fler nu ska ställa klockan en timme tidigare i morgon och tända rödljuset så får vi se om det dykt upp några fler.

Det blir att gå upp kl 4.00 om man ska hinna det innan jobbet men vad gör man inte för hobbyn och har jag byggt ett yngelkar så ska det användas:smiley23:

Härligt och gå upp så tidigt ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mina drar sig till bakrutan längst nere vid hörnet tur nog den kortsidan som jag ser, har nu sex st som går i yngelkaret.

Tar bilder och lämnar rapport i eftermiddag, hoppas ta någon till innan jobbet.

MVH/Glenn

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Finns det möjlighet att plocka dem med hävert utan att skada dem? Har sett nåt klipp på hur man plockar nykläckta clowner på det sättet med en luftslang, men detta är ju inte riktigt nykläckta yngel precis...

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nice! Banggai yngel är väldigt tacksamma att dra upp. Hade inte min hanne dött när han gjorde så hade jag också fött upp kardinaler, nu blev det bara ett yngel jag lyckades fånga innan hanen dog, och det ynglet har jag fortfarande kvar (fast det är inget yngel längre) nu ca 1,5 år senare.

Lycka till!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nice! Banggai yngel är väldigt tacksamma att dra upp. Hade inte min hanne dött när han gjorde så hade jag också fött upp kardinaler, nu blev det bara ett yngel jag lyckades fånga innan hanen dog, och det ynglet har jag fortfarande kvar (fast det är inget yngel längre) nu ca 1,5 år senare.

Lycka till!

Tack Christofer, då finns det hopp

Snyggt jobbat glenn, kul o höra att fler är uppe innan tuppen oxå ;)

Mvh Hans Sandén i Braås.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Tack Hans, det är mitt jobb att väcka tuppen.

Då får du titulera dig "yngelmorska" nu då -Tummen upp Stort grattis till bebisarna, och lycka till!!

Tack Helena, nu mera är jag yngeldadda.

Supertjusigt! Hoppas det går bra :-) Låter som ett strålande projekt. Jag blir sugen på att försöka skaffa några pyjamas kardinaler själv och också ha ett tjusigt yngelkar...

Tack Daniel, det är bara att köra igång man får aldrig för mycket att göra inom en hobby.

Otroligt häftigt. Bra jobbat

Tack Christian.

Det är ett väldigt intressant litet kar med tusentals smådjur som emigrerat från det stora, jag har inte tillsatt något levande i det förutom ynglen och det bara kokar av liv.

Om man sätter i en mandarin där så skulle den dö av fetma.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...