Gå till innehåll

Pukani sten?


JensGranlund

Rekommenderade inlägg

Är det inte Pukanin många har problem med pga av att fosfatvärdena?

Hursomhelst så tror jag det blir svårt o få fram en ursprungsdeklaration på död sten, det bästa är ju o handla i en butik som har lite mer hemma så man kan plocka själv.

Jag beställde några Kg från aquaristic.net för att testa men den stenen kommer nog inte o hamna i blöt hos mig.

Där kan man verkligen tala om att köpa grisen i säcken, stenarna hade jord i sig och en del bråte samt så såg dom extremt tråkiga ut.

Tänkte du prova ett Foam bygge elller?

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är det inte Pukanin många har problem med pga av att fosfatvärdena?

Hursomhelst så tror jag det blir svårt o få fram en ursprungsdeklaration på död sten, det bästa är ju o handla i en butik som har lite mer hemma så man kan plocka själv.

Jag beställde några Kg från aquaristic.net för att testa men den stenen kommer nog inte o hamna i blöt hos mig.

Där kan man verkligen tala om att köpa grisen i säcken, stenarna hade jord i sig och en del bråte samt så såg dom extremt tråkiga ut.

Tänkte du prova ett Foam bygge elller?

//NiXoN

Jag beställde själv 20kg från samma ställe. Visst var stenen smutsig, jag varvade den i duschen och i hinkar med syra för att få bort det mesta. Hittade torkade krabbor, sjöborrar, borstmaskar, musslor m.m i stenen. Men efter en hel del jobb med att få den ren så limma jag ihop stenarna och jag har inte haft några problem med näringsvärdena alls. Sjävla stenen jag fick ser väldigt lik den på bilden högst upp i tråden och jag är jättenöjd :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...