Gå till innehåll

Tillsats vid påfyllning av avdunstat vatten


Hawkmoon

Rekommenderade inlägg

Hejsan.

Jag är ny här på SG och inom saltvatten, jag har under en längre tid läst allt jag kommit över när det gäller saltvatten och har nu dragit igång ett ReefMax 105.

Vad jag inte får kläm på just nu är att jag fick med en burk med GroTech mineral pro max när jag köpte min osmosanläggning att använda när jag skall fylla på avdunstat vatten.

Jag har inte läst någonstans att man skall tillsätta något i osmosvattnet vid påfyllning av avdunstat vatten.

Hur gör ni som är inne i matchen?

Ändrat av Hawkmoon
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vore det inte i teorin bra annars att på något sätt höja KH/PH på vattnet? För osmosvattnet har ju lägre PH än karet så då bör väl PH värdet i vattnet påverkas varje gång man fyller på osmos vatten? Så länge man inte fyller på i väldigt små mängder.

Bara en fundering.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag kör faktiskt just det i mitt kar i mitt osmosvatten som används som vattenpåfyllning, mest för att det är natriumkloridfritt salt och det är något jox jag inte riktigt kan förklara med inbalans i jonerna om man kör balling. Inte sett några negativa effekter av det samt att jag slipper ha en extra pump som doserar det på min doserpump som doserar annat. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...