Gå till innehåll

Utrymmeskrav på en Bubble Magus BM BMQQ-NAC?


Laggeman

Rekommenderade inlägg

  • Svar 86
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Jo klart alla lugnar sig när dom "går in" men detta va helt otroligt, har haft icke kvalitets Kina skummare för inga pengar alls som gick bättre,

Jag körde på en tunze nano skummare den vet jag att den inte släpper ifrån sig något

Edit, bättre ska jag inte säga att dom gick, då denna började skumma skit bra direkt. Men dom hade mindre spill om man säger så :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Jag fick hem min Nac QQ skummare idag. Men jag tycker att pumpen för ett våldsamt väsen. Just nu får jag ha den avstängd om natten iaf för annars kan jag inte sova. Har någon annan upplevt pumpen som mycket högljudd? Jag vet att pumpen lär bli tystare när skummaren gått in sig men den låter så mycket nu att jag tvekar på om den kommer bli direkt tyst.

Jag fick med två axlar med. En keramisk och en... stål? Syrafast stål hoppas jag :-) Men det borde det ju vara. Vilken kör ni andra med? Märker ni någon skillnad? Får väl ta och prova själv iofs... Är nöjd annars med bygg kvaliteten. Den känns fin och stabil. Fast det är lite dåligt att skummarkoppen inte har någon o-ring för att sluta tätt mot skummarkroppen. Det har ju min gamla uschliga Buyo skummare. Det enda jag gillar med den skummare, fast den fungerar ju iofs...

För närvarande ska jag låta min Nac QQ slåss mot min Aqua Medic Midiflotor, ljudmässigt leder AM med hästlängder ännu :-) Men så sitter det ju en schego pump i den med...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min va knäpp tyst men hela konstruktionen på qq är dålig i mina ögon, bara det med koppen osv är under all kritik, inte tala om utsläppet av bubblor herregud,

Men... Tyst va den, men efter 1 dag åkte den ut endå

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jaså, nej jag gillar den ganska väl än så länge på konstruktionen, lite klumpig och ful men enkel och rätt stark. Fast nylon skruvarna är lite sisådär. De ska man nog inte fippla för mycket med :-) Bubblor är min snäll med, fast jag kör den i sumpen med en tjock filtermatta under så det kvittar för min del. Fast ska man ha den ute i karet är det värre...

Man borde ju kunna byta pump på den här skummaren annars om jag inte får tyst på min. Har någon ett bra förslag på en lite hetare pump?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Drakfisken.se har bubbelmagus. Inte mycket dyrare än från hk

Sent from my HTC Incredible S using Tapatalk

Jo den sidan kollade jag på igår men dom var nästan 100% dyrare än på Ebay och då ingik frakten. Några nämde att dom köpt för ca 500kr. På Ebay betalar man ca 430kr ink frakt, men kan ju vara värt 500kr + frakt om den finns i Sverige :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag köpte min på drakfisken. Det kändes lockande att plocka den från HK istället, men jag tyckte prisskillnaden blev ganska marginell om man räknar med att man åker på tull från HK, för då blir det ju en 200 kr extra säkert iaf så länge inte värdet är nedskrivet.

Bästa är nog att försöka hitta en begagnad annars här på guiden. Jag vill gärna veta vilka svenska affärer som säljer den här skummaren för 500 kr :-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tull är fel uttryckt då, men du får ju fortfarande betala moms på 25% samt avgiften till tullverket för att de varit så snälla och tagit sig tid att momsa ditt paket på ca 60 kronor.

Jag har beställt 3 paket från HK och bara ett har åkt på extra avgifter. Det var ett nerskrivet värde på cirka 600 kronor och jag fick pröjsa 45 kronor för distrubution. Så alla paket tar tullen inte!

Dessutom tror jag inte att det skulle vara några problem med tullen på den här skummaren...-gloria-

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag föredrar dock endå att köpa ifrån svenska butiker så att kan jag i alla fall bistå med att dom kan hålla kvar sina butiker, skiljer det liksom

1-500 kronor på en sak här och i hong kong då tar jag det här, skiljer det däremot 1000kr och uppåt då kan jag tänka lite längre, dom flesta köpen jag gjort från HK är typ någon skummare för 20 dollar bara för att det är inga pengar och det kan va roligt att testa kvalité bara :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...