Quirkz Postat 19 februari 2014 Författare Dela Postat 19 februari 2014 Bra skummning Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 19 februari 2014 Dela Postat 19 februari 2014 Har du haft i nåt medel?Bra skummning Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 19 februari 2014 Författare Dela Postat 19 februari 2014 Nä inte nu Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 1 mars 2014 Författare Dela Postat 1 mars 2014 Inget händer just nu no3 ligger runt 50 som innan men vi jobbar vidare med redsee po4x Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 15 mars 2014 Författare Dela Postat 15 mars 2014 Hej alla glada ingen skillnad än. Ny plan är att sätta in en ny sump för den jag har är så fel byggd så det finns inte min sump är en fyrkantig har en glas skiva som vattnet går under sen finns det inget mer fick denna bär jag köpte den från leasing. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 22 mars 2014 Författare Dela Postat 22 mars 2014 Alltså mitt akvarium är helt cp faktiskt jag har prövat nästan alla metoder under 3.5 års tid och det finns inget då menar jag inget som vill sänka min no3 inte ens min nitrat filter vilö komma igång får samma värde ut som jag har i burken. Vet inte vad jag ska göra snart kanske får lägga ner hobbyn har haft en tanke kan det va att jag har för lite fisk ? Har två kirurger en salarias en Doris ... Behöver super hjälp vad är felet varför går inte no3 ner?hjälp!!!!mvh Thomas Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Zapf Postat 22 mars 2014 Dela Postat 22 mars 2014 Har du provat ATS. Läs trådarna om ATS (mitt bygge hittar du i maglofsters DIY tråd). Jag sänkte mitt no3 från 25+ till 3,5 på nio veckor och under samma tid mer än fördubblade jag min matning. Naturlig och väldigt lättskött metod att sänka no3 med. Jag är oerhört nöjd själv med resultatet av mitt bygge. Här är en bild på min kurva. Problemen började förra sommaren när jag lät en automatisk matare sköta matningen under semestern. Dippen i mitten fick jag efter ett gigantiskt vattenbyte. Du kan se själv när jag fick igång min ATS :-) Mvh. /PelleSent from my iPad using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Zapf Postat 27 mars 2014 Dela Postat 27 mars 2014 Quirkz rensa din brevlåda (inbox). Det går inte att skicka meddelanden till dig längre.Sent from my iPad using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 29 mars 2014 Författare Dela Postat 29 mars 2014 Hur länge kan det dröja innan det börjar växa på en ats skrubbare Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 29 mars 2014 Dela Postat 29 mars 2014 Zapf har järnkoll på detta men skulle gissa du ser tillväxt ganska omgående med dina näringsvärden - gissning en vecka. /Björn Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Colan Postat 29 mars 2014 Dela Postat 29 mars 2014 Thomas, rensa inboxen! - Släng upp en bild på din ATS också, intressant att se hur du gjorde. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 30 mars 2014 Författare Dela Postat 30 mars 2014 Har tagit bort lite får ta bort mera Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 30 mars 2014 Författare Dela Postat 30 mars 2014 Dag 3 på min up flow Ats och ser att det börjat växa smått lite här och där Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Zapf Postat 1 april 2014 Dela Postat 1 april 2014 Ja man blir nyfiken. Bilder!!Sent from my iPad using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 5 april 2014 Författare Dela Postat 5 april 2014 Hej hopp det växer men väldigt sakta ska jobba lite på ljuset bilder kommer sen när jag är nöjd Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Zapf Postat 5 april 2014 Dela Postat 5 april 2014 Jag rekommenderar starkt att du använder 3 watt leds. Det är ett enormt tryck i dom. Min beställning från stevesleds.com med 12 leds, drivare, tenn och ledningar kostade runt 600:- vill jag minnas. Få till kylningen är väl det som är lite knivigt (om man inte har en jättelåda av aluminium som jag :-)Själva lödningen/ihopkopplingen är busenkel.Jämför din tillväxt med min. Efter en vecka hade jag inte mycket att i algväg att visa upp.Sent from my iPad using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 10 april 2014 Författare Dela Postat 10 april 2014 Jo ska kolla på det men just nu så blir det bruna alger Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 15 april 2014 Författare Dela Postat 15 april 2014 Hej hopp alla glada kom och tänka på en sak kan det vara så att jag haft för kallt i burken för att få bakterier att växa läste att man ska ligga runt 26.5 jag hade 24 så vi får se vad som händer nu . Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 17 april 2014 Författare Dela Postat 17 april 2014 Härlig dag gjorde min första skörd på min ats up flow inge så mycket men det går åt rätt håll. Med bra lampor sen så kommer det bli super Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 19 april 2014 Författare Dela Postat 19 april 2014 No3 har börjat gå ner hade 40 förut 50 vet ej om det är gräset som gör det eller den andra metoden åter står att se. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 3 maj 2014 Författare Dela Postat 3 maj 2014 Nu har lampan kommit till min ats usch så stor den va bild kommer Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Edlund Postat 3 maj 2014 Dela Postat 3 maj 2014 Började det hända mer saker efter du höjde temperaturen ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 3 maj 2014 Författare Dela Postat 3 maj 2014 Jo det gjorde det betydligt bättre Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 3 maj 2014 Författare Dela Postat 3 maj 2014 Här är nya lampan Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Zapf Postat 3 maj 2014 Dela Postat 3 maj 2014 Den kommer säkert funka. Har du sump kan du odla chaetoalger i sumpen med den där. Var på triton igår dom har mängder med chaeto till salu. /Pelle Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.