Gå till innehåll

375 liters


Quirkz

Rekommenderade inlägg

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Hej alla glada ingen skillnad än. Ny plan är att sätta in en ny sump för den jag har är så fel byggd så det finns inte min sump är en fyrkantig har en glas skiva som vattnet går under sen finns det inget mer fick denna bär jag köpte den från leasing.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså mitt akvarium är helt cp faktiskt jag har prövat nästan alla metoder under 3.5 års tid och det finns inget då menar jag inget som vill sänka min no3 inte ens min nitrat filter vilö komma igång får samma värde ut som jag har i burken. Vet inte vad jag ska göra snart kanske får lägga ner hobbyn :( har haft en tanke kan det va att jag har för lite fisk ? Har två kirurger en salarias en Doris ... Behöver super hjälp vad är felet varför går inte no3 ner?

hjälp!!!!

mvh Thomas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har du provat ATS. Läs trådarna om ATS (mitt bygge hittar du i maglofsters DIY tråd). Jag sänkte mitt no3 från 25+ till 3,5 på nio veckor och under samma tid mer än fördubblade jag min matning. Naturlig och väldigt lättskött metod att sänka no3 med. Jag är oerhört nöjd själv med resultatet av mitt bygge.

Här är en bild på min kurva. Problemen började förra sommaren när jag lät en automatisk matare sköta matningen under semestern. Dippen i mitten fick jag efter ett gigantiskt vattenbyte. Du kan se själv när jag fick igång min ATS :-) Mvh. /Pelle

yge6edam.jpg

Sent from my iPad using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag rekommenderar starkt att du använder 3 watt leds. Det är ett enormt tryck i dom. Min beställning från stevesleds.com med 12 leds, drivare, tenn och ledningar kostade runt 600:- vill jag minnas. Få till kylningen är väl det som är lite knivigt (om man inte har en jättelåda av aluminium som jag :-)

Själva lödningen/ihopkopplingen är busenkel.

Jämför din tillväxt med min. Efter en vecka hade jag inte mycket att i algväg att visa upp.

Sent from my iPad using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...