Gå till innehåll

375 liters


Quirkz

Rekommenderade inlägg

Fattar inte vad som händer med mina sps koraller har tagit upp två krabbor när jag byggde sten,har inte sett fler sen dess. Mina värden är

mg1350

ca 450

kh8

po4 0.10

no3 60 vet ej bra men jag tror inte att det gör detta på korallen

ph 8

salt 1026

Behöver hjälp

post-6032-14468931994782_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Att lösa 500g bikarbonat i 4 liter vatten är ju nästan omöjligt blir ju massa kvar i botten ändå fast det stått och snurrar ett dygn med pump

Kan bara hålla med, själv har jag svårt nog med lite över 300g i 5 liter vatten.. ;)

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nya kommandon från Drakfisken vi stänger av no3 maskinen 24 timmar för att få ut all luft ur maskinen. Måste spola ut 4 till 5 liter för att få bort det som legat i maskinen när det slutar lukta då kan man börja droppa som vanligt igen 1 droppe i sekunden

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Oj fem dagar sen jag skrev. Just nu så har vi stängt av no3 reaktorn den ska vara av i en vecka sen så spolar man igen 4 liter vatten innan man startar den igen... Sen ska jag lämna vatten till triton för labb test skulle det vara så att no3 stämmer då får vi stora problem och drömmen om ett sps kar får vara och gå över till lps

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...