Gå till innehåll

375 liters


Quirkz

Rekommenderade inlägg

Detta sjögräs grisar som aldrig förr men hoppas det hjälper. Jag mäter 0 i no2 men ändå hög no3 95+ fattar inte vart detta kommer ifrån ? Kan det va min bk skummare som inte gör sitt jobb som den ska ? Allt är bytt i min burk hans från drakfisken blir galen snart :) men han ger aldrig upp.

behöver hjälp från alla nu att lösa detta.. kan det va mitt vatten i bålsta som är dåligt tro

help me!!!!!!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tror knappast vattnet är problemet. Hade tds värde själv på runt 95-110 i våras på inkommande vatten, efter en fix av vattenläcka i området gick värdet upp till 145 vilket kanske är mycket, osmosens filter förbrukades i snabb takt. Kan vara värt att mäta upp så du kan gå bort en felkälla.

Tror snarare på övermatning eller att bakterier dör för fort.

Några frågor:

Hur ser skummet ut i din BK ? (bild)

Vad doserar du i karet?

Hur mycket fisk ?

Hur mycket matar du?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Hej hopp har varit tyst från mig nu har vi ett no3 filter som står och droppar men jag skulle behöva en kran för att kunna ställa droppet. Har samma slang som man får till osmoz den hårda plast slangen är det någon som har en kran liggande så köper jag sen direkt eller vet vart man kan köpa kranar mvh Thomas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...