Quirkz Postat 4 oktober 2014 Författare Dela Postat 4 oktober 2014 Enskilda stjälkar som blir som ett nätverk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 4 oktober 2014 Dela Postat 4 oktober 2014 Då kan det vara Xenia som Peter skrev - tyckte det såg ut som en typ av stjärnpolyp men den jag tänkte på bildar en matta där stjälkar utgår ifrånOm du tar en sax och en hävertslang - suger med slangen och klipper så brukar det efter ett tag gå att begränsa demMVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 4 oktober 2014 Författare Dela Postat 4 oktober 2014 Hur får jag bort det helt då? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 4 oktober 2014 Dela Postat 4 oktober 2014 Med tidenMVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 4 oktober 2014 Författare Dela Postat 4 oktober 2014 Har en sjöstjärna som betar ganska friskt på detta om man placerar den där Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 10 oktober 2014 Författare Dela Postat 10 oktober 2014 Har förlorat flera fiskar pga prick i burken ozon har satts på och hoppas på det bästa Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 10 oktober 2014 Dela Postat 10 oktober 2014 Vad tråkigt!! Har du satt i fiskar nyligen?Har förlorat flera fiskar pga prick i burken ozon har satts på och hoppas på det bästa Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 10 oktober 2014 Författare Dela Postat 10 oktober 2014 Jo jag som aldrig har haft po4 förut har helt plötsligt 0.31Tänker inte göra något bara låta det va efter som no3 är hög. Po4 började gå upp efter vi stängt av baling doseringen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 10 oktober 2014 Författare Dela Postat 10 oktober 2014 Då kan det vara Xenia som Peter skrev - tyckte det såg ut som en typ av stjärnpolyp men den jag tänkte på bildar en matta där stjälkar utgår ifrånOm du tar en sax och en hävertslang - suger med slangen och klipper så brukar det efter ett tag gå att begränsa demMVH LasseJag tror inte att det är xenia som jag har är något annat Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 11 oktober 2014 Författare Dela Postat 11 oktober 2014 det är clavularia jag har och detta måste bort behöver all hjälp jag kan få nu Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 11 oktober 2014 Dela Postat 11 oktober 2014 Det var det jag tyckte det såg ut som..... därav frågan om "skinn". Samma klipp och sugMVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 11 oktober 2014 Författare Dela Postat 11 oktober 2014 Går ej att klippa dom bara drar ihop sig hela tiden Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 19 oktober 2014 Författare Dela Postat 19 oktober 2014 Har fortfarande lyckas hålla po4 på samma 0.31 utan att tillföra något. Men vi får hoppas att no3 kommer börja gå ner också nu efter en stund Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 22 oktober 2014 Författare Dela Postat 22 oktober 2014 Har plan på att börja göra ett saltvattens program där jag kommer interjuva folk som håller på med salt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 6 november 2014 Dela Postat 6 november 2014 Hur går det Thomas? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 9 november 2014 Författare Dela Postat 9 november 2014 Hur går det Thomas?samma skit som innan Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 9 november 2014 Författare Dela Postat 9 november 2014 Hej alla glada har nu bestämt mig för att börja skita i no3 och drömmen om sps kar får vara ett tag för börja med mjuk koraller i stället . Mvh Thomas Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 9 november 2014 Dela Postat 9 november 2014 samma skit som innan Högt po4 och högt no3 alltså?Vad kör du för metod nu för att få ner näringsvärden?/Björn Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 9 november 2014 Författare Dela Postat 9 november 2014 Reed sea pox-4 typ som vodka låter den gå så får vi se Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 9 november 2014 Dela Postat 9 november 2014 Ok. Siporax?/Björn Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 13 november 2014 Författare Dela Postat 13 november 2014 Tror att no3 har börjat gå ner nu ska mäta igen för att se hoppas på det bästa Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 22 november 2014 Författare Dela Postat 22 november 2014 Varför blir calsium så varmt när man blandar det med vatten? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rasmus Pedersen Postat 22 november 2014 Dela Postat 22 november 2014 Varför blir calsium så varmt när man blandar det med vatten?Det är en exoterm reaktion, när kalciumklorid löses i vatten så skiljs kalciumjonerna och kloridjonerna åt och energi frigörs, denna energi blir värme. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 22 november 2014 Dela Postat 22 november 2014 Vilket bra svar. Även ja har grunnat på det,,,,,, SVG är kanoners:) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Quirkz Postat 23 november 2014 Författare Dela Postat 23 november 2014 Vad händer om man häller vatten på pulvret ? Får jag blandar alltid tvärt om Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.