kw.jensen Postat 6 februari 2012 Postat 6 februari 2012 Varför vandrar vår rödfotad anemon.????Det kvittar vad vi gör.Vet den vill ha moderat flöde,10 cm. sand,klippor i sin närhet,mat i små bitar (eftersom den inte har mund som bta )Vad saknas för att den skall bli på ett ställe,så att clownerna,som bor i den , får lite ro på sig.? Citera
Ferngren Postat 6 februari 2012 Postat 6 februari 2012 Prova att dela en kruka av keramik så att du får en halvbåge. Sätt sedan den i sanden och placera anemonen i den. Då har anemonen en slät och fin tunnel att gömma sig i.Det har fungerat perfekt för mina Bta:s och även andras. Citera
kw.jensen Postat 7 februari 2012 Författare Postat 7 februari 2012 det testar jag.Återvänder med resultat. Citera
Piraterna Postat 7 februari 2012 Postat 7 februari 2012 vad har du för ljus? Anemoner är rätt krävande på den punkten. Citera
kw.jensen Postat 11 februari 2012 Författare Postat 11 februari 2012 hej peter.som lovat återvänder jag med resultat tills nu.Anemonen har stannat i sin keramik kruka i 3 dagar och ser ut att stortrivas.Även clownerna tycker om deras "nya" hem.Tackar så jätte mycket för tipset. Citera
Ferngren Postat 11 februari 2012 Postat 11 februari 2012 hej peter.som lovat återvänder jag med resultat tills nu.Anemonen har stannat i sin keramik kruka i 3 dagar och ser ut att stortrivas.Även clownerna tycker om deras "nya" hem.Tackar så jätte mycket för tipset.Kul att det fungerar Lycka till Citera
Coralkiller Postat 14 februari 2012 Postat 14 februari 2012 Min vandra runt tills den fastna i streamern, så om den har hittat ett bra ställe som den trivs på så sitter dom STILL! Citera
Patrik L Postat 14 februari 2012 Postat 14 februari 2012 Tjena !!Har haft min röda BTA i keramikkruka i ett år utan problem.//Patrik Citera
StoffeSwe Postat 14 februari 2012 Postat 14 februari 2012 NEEEEEEJ!! ANEmoner döööööör om de stannar för längeeee iii keramikkrukooooooor!!!!!!!!!!!!! WATCH OUT!Vad grundar du det på? Har du någon källa? Citera
Morot Postat 14 februari 2012 Postat 14 februari 2012 Han måste mena om den är i en kruka på fönsterbrädan Citera
Yodelking Postat 14 februari 2012 Postat 14 februari 2012 Ni kan bortse från "Finess distress"-kommentarer. Det är ett troll. Läser ni andra trådar från personen och kollar på profilen, så ser ni snabbt att det är en mupp! Citera
Grubbelmuz Postat 15 februari 2012 Postat 15 februari 2012 När vi är inne på anemoner så har jag en fråga angående BTA. har haft min sedan jag startade med salt och den har för övrigt alltid varit i en bit ls även när jag bytt kar osv....Men nu är den kanske 40cm i diameter och armarna är inte bubbliga längre Hur får man den att bubbla igen..... Citera
Piraterna Postat 15 februari 2012 Postat 15 februari 2012 Det är det ingen som vet, finns massa olika tankar om mat, ljus, sällskap(clowner) osv.. Men det finns ingen forskning, jag har finkammat nätet och vad som funkar på en anemon funkar inte på nästa. I mitt fall så var det sällskapet som gjorde att den inte bubblade så när det blev uppätet så bubblade den igen. Citera
Grubbelmuz Postat 16 februari 2012 Postat 16 februari 2012 Ok, ja det bor 2st clowner i den.. Dock vill man ha kvar dom där Citera
kw.jensen Postat 18 februari 2012 Författare Postat 18 februari 2012 nu bytas som vanligt ämna här på forumet Citera
kw.jensen Postat 18 februari 2012 Författare Postat 18 februari 2012 (ändrat) svar till "föräldrar" om ljus :deep see och blue skye + led i akvariets storlek : 4 blå,2 vita,1 röd,1grön.alla mjuk koraller växer även koloni anemonen. Ändrat 18 februari 2012 av kaiwulff Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.