Gå till innehåll

köpa ls online?


fredrikosterby

Rekommenderade inlägg

Du kan annars köpa hos marinakvariet / Ciklidhuset i göteborg, priset e samma som hos triton men du slipper frakten, bioted som är lite närmre kan nog ta hem till dig annars om du ber honom.

jo tänkt på det vi ska åka till bioted marin men vet inte när det blir pappa är inte så sugen på att åka 8-9 mil för att köpa "sten" :) men jag ska ta och kolla lite med det du sa:)

dubbelpost
Göteborg-Halmstad är väl bortåt 15 mil om jag inte minns fel....så hur menar du att Fredrik slipper frakten??

frakt kan jag betala posten har bra frakt vilkor nu så det är inte det farliga :)

Hur mycket sten är det du ska köpa?

skulle vilja ha runt 7-8kg men får se hur långt pengarna räcker till :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Göteborg-Halmstad är väl bortåt 15 mil om jag inte minns fel....så hur menar du att Fredrik slipper frakten??

Både marinakvariet och Bioted ligger på vägen till göteborg. en resa många halmstad-bor gör ganska ofta, var lite så jag menade. Är ju en helt klar fördel att man själv kan välja vad man vill ha för LS och inte bara bitarna som väljes ut av de i butiken. Men att göra en resa endast för att köpa så lite sten kan vara ovärt ja (dock vill jag påstå att det är värt resan bara för att se butikerna)

Är även som agnes säger, Pendeln mellan Halmstad stannar 3 minuter gång från Bioted i kungsbacka och ~15min från Marinakvariet så du behöver inte blanda i din far för resan om du inte skulle vilja det.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det man syftade på när man pratade om avståndet är ju soppa priset. Beroende på vad du har för bil så blir det 300-500 kr i bensinpengar att åka till Göteborg (om det är runt 13-15 mil) och tillbaka. Jag har svårt att tro att frakten på 8 kg sten blir så hög från Triton (eller någon annan onlinebutik i Sverige). Så rent ekonomiskt så tror jag du tjäna på att beställa från nätet.

Jag personligen skulle dock inte köpa sten på nätet om det inte var väldigt billigt. Jag vill titta på mina stenar och välja de jag tycker om.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du kan även spana in tyska sidorna, helt andra priser där. Om du inte själv har bil kan du annars åka till gbgcentralstation, byta till alingsås pendeln för den stanna precis utanför ciklidhuset. Kan bli en liten utflykt utan att du behöver bära ihjäl dig.

tyska sidor vill jag inte köpa har dålig erfarenhet av dom så hoppar gärna det :) har själv tänkt på att åka upp så får väl se lite senare kan vara ett alternativ :)

Både marinakvariet och Bioted ligger på vägen till göteborg. en resa många halmstad-bor gör ganska ofta, var lite så jag menade. Är ju en helt klar fördel att man själv kan välja vad man vill ha för LS och inte bara bitarna som väljes ut av de i butiken. Men att göra en resa endast för att köpa så lite sten kan vara ovärt ja (dock vill jag påstå att det är värt resan bara för att se butikerna)

Är även som agnes säger, Pendeln mellan Halmstad stannar 3 minuter gång från Bioted i kungsbacka och ~15min från Marinakvariet så du behöver inte blanda i din far för resan om du inte skulle vilja det.

att välja bitarna själv är en stor sak i det hela men får se sennare hur det blir har tänkt mig hur jag vill ha det i karet redan :) bara för att se butikerna tycker jag med resan är värd, kan njuta där i timmar :) pappa har ifl gått med på en resa till bio ted marin så får väl passa på då:) så pendlen stannar bara 3 min där i från? :)

Det man syftade på när man pratade om avståndet är ju soppa priset. Beroende på vad du har för bil så blir det 300-500 kr i bensinpengar att åka till Göteborg (om det är runt 13-15 mil) och tillbaka. Jag har svårt att tro att frakten på 8 kg sten blir så hög från Triton (eller någon annan onlinebutik i Sverige). Så rent ekonomiskt så tror jag du tjäna på att beställa från nätet.

Jag personligen skulle dock inte köpa sten på nätet om det inte var väldigt billigt. Jag vill titta på mina stenar och välja de jag tycker om.

bil resor blir det gott om nästa år när jag har skaffat mig min bil :) får nog bli att åka en gång med pappa sen nån gång tåg ifl :) billigt vil jag med ha det handlaren i stan tog 180kr/kg ls och triton tog 145kr/kg så tycker det är billigt :)

tack för alla bra svar!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Både marinakvariet och Bioted ligger på vägen till göteborg. en resa många halmstad-bor gör ganska ofta, var lite så jag menade. Är ju en helt klar fördel att man själv kan välja vad man vill ha för LS och inte bara bitarna som väljes ut av de i butiken. Men att göra en resa endast för att köpa så lite sten kan vara ovärt ja (dock vill jag påstå att det är värt resan bara för att se butikerna)

Är även som agnes säger, Pendeln mellan Halmstad stannar 3 minuter gång från Bioted i kungsbacka och ~15min från Marinakvariet så du behöver inte blanda i din far för resan om du inte skulle vilja det.

Nej reuben jag skrev ciklidhuset, varför skall han åka och bära i tö eller halka väldigt osmidigt och det finns ingen station i närheten av marinakvariet. Min erfarenhet är att göran brukar ha både fin fisk och fin sten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Greger :P

hehe tack :) kul med fler unga som har samma intresse har kollat lite vad du sysslar med :)

Nej reuben jag skrev ciklidhuset, varför skall han åka och bära i tö eller halka väldigt osmidigt och det finns ingen station i närheten av marinakvariet. Min erfarenhet är att göran brukar ha både fin fisk och fin sten.

vilket är närmast hållplatser då? :)

Göran, Bengan och Ted kan alla leverera prima Ls och tips å råd, om du tar dig dit - roligare att välja bitar själv, eller hur ;)

Det är fortfarande lite för kallt för att skicka LS, ifall det blir stopp på vägen...

/Leffe

okej det är du som jobbar på triton ochså antar jag? :) ja så man får det som man vill ha det:) okej ifl jag ska beställa väntar jag lite då :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Greger :P

hehe tack :) kul med fler unga som har samma intresse har kollat lite vad du sysslar med :)

Nej reuben jag skrev ciklidhuset, varför skall han åka och bära i tö eller halka väldigt osmidigt och det finns ingen station i närheten av marinakvariet. Min erfarenhet är att göran brukar ha både fin fisk och fin sten.

vilket är närmast hållplatser då? :)

Göran, Bengan och Ted kan alla leverera prima Ls och tips å råd, om du tar dig dit - roligare att välja bitar själv, eller hur ;)

Det är fortfarande lite för kallt för att skicka LS, ifall det blir stopp på vägen...

/Leffe

okej det är du som jobbar på triton ochså antar jag? :) ja så man får det som man vill ha det:) okej ifl jag ska beställa väntar jag lite då :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, det är alltid kul. Av någon konstig anledning är vi dock inte så många! Verkar vara mer av en "vuxenhobby" om man kan säga så! :P

Man kan ju alltid "gissa" varför :P

haha gissa kan man alltid haha :P

Ring Göran och fråga men det kan väl vara 100m från stationen till Ciklidhuset!

//Danielj

Det är högst ett stenkast emellan, och jag kastar inte 100 meter:)

låter ju jätte bra det ju :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...