loopmannen Postat 28 februari 2012 Postat 28 februari 2012 Någon som har koll på hur man plockar bort skivanemoner?Har ett par st som jag vill flytta på till mitt nanoakvarium.Testade att stressa anemonen pillade o pillade i fall den skulle släppa men icke den bara tjurade ihop.Tacksam för alla ideér... Citera
patrik-p Postat 28 februari 2012 Postat 28 februari 2012 Kokande vatten med en spruta plockar bort mina, spruta rakt in i munnen. Citera
mikoto Postat 28 februari 2012 Postat 28 februari 2012 Han vill ju inte döda de utan få de att lossna så han kan flytta de :-) Citera
loopmannen Postat 28 februari 2012 Författare Postat 28 februari 2012 Jag är inte ute efter utrotning bara förflyttning som Daniel sa.Kokande vatten med en spruta plockar bort mina, spruta rakt in i munnen. Citera
addeanstad Postat 28 februari 2012 Postat 28 februari 2012 De brukar överleva om man skär av foten lite som de sitter med har jag för mig!Sent from my iPhone 4 using Tapatalk Citera
Reuben Postat 28 februari 2012 Postat 28 februari 2012 har bara rivit av mina när jag "fraggat" till folk, väldigt tåliga saker. Citera
freddi36 Postat 28 februari 2012 Postat 28 februari 2012 läste att man kunde använda en cirk-pump för att få loss anemoner och Rhodactis. de gillar inte den starka raka strålen från pumpen så de släpper. kanske funkar på discosoma också? Citera
akutmottagning Postat 28 februari 2012 Postat 28 februari 2012 hade själv några skivor som börja klänga på mina sps:er så jag tog en vanlig matkniv tryckte under dom. lite sönder gick dom men alla överlevde. Citera
loopmannen Postat 28 februari 2012 Författare Postat 28 februari 2012 Tack för alla råd! Verkar som om de är ganska tåliga ska ge mig på det i morgon igen så får vi se om jag lyckas Citera
loopmannen Postat 29 februari 2012 Författare Postat 29 februari 2012 Jag pillade bort den med en kniv i dag och flyttade den till mitt Dymax, tror nog att den kan klara sig men vi får ge den några dagar så får vi se vad som händer. Citera
Aquario Postat 29 februari 2012 Postat 29 februari 2012 Detta har jag oxå undrat över.Försökte med kniv men foten gick bara sönder, de sitter som berget!! Citera
loopmannen Postat 1 mars 2012 Författare Postat 1 mars 2012 Det verkar fungera även om foten går sönder en del. Citera
kobbens Postat 1 mars 2012 Postat 1 mars 2012 Får man detta att överleva, så skall det väl inte vara nått problem att pilla loss även om foten trasas sönder lite! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.