petrol Postat 25 augusti 2005 Dela Postat 25 augusti 2005 Super snyggt!! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Fredrik1 Postat 25 augusti 2005 Dela Postat 25 augusti 2005 Tackar!MVHFredrik Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 25 augusti 2005 Dela Postat 25 augusti 2005 Ja nu kan du luta dig tillbaka tycker att det ser bra ut så här i början men lär bli bättre sedan då man fyller på med koraller.testaccropora får la man ta då man inte har mycket annat vad var det för märke/kelvin du hadde igen på dina lampor? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 25 augusti 2005 Författare Dela Postat 25 augusti 2005 Coralvue 14000k 400w E40 Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 25 augusti 2005 Författare Dela Postat 25 augusti 2005 Lite smolk i glädjebägaren. Mittenarmaturen låter på tok för mycket för mig medan de andra 2 är tysta vad kan detta bero på jag har dragit fast alla skruvar och bultar men den brummar fortfarande? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Manks Postat 25 augusti 2005 Dela Postat 25 augusti 2005 Kanske någon info i den här tråden? https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=7185&highlight=brummande Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 25 augusti 2005 Författare Dela Postat 25 augusti 2005 jag skruvade ner hela armaturen och drog alla skruvar mm en extra gång och så märkte jag att jag hade glömt de två skruvarna i keramikhållarfästet så nu sitter det så hårt det går, Tände upp armaturen och nu var den tystare men det var den förut med de första 2-3 timmarna innan brummandet satte igång. Ska testköra den i morgon 3-4 timmar så får jag se hur den uppför sig. Jo! vad har hänt idag då? jag mätte vattenvärden och det visade sig vara riktigt bra och Acroporan, Blåkorallen & Balipolyperna såg oförskämt fina ut så jag slängde i 2st sarcophyton + mina Euphyllior och nu på kvällen hade de pumpat upp sig riktigt bra så i morgon (Fredag) åker nog mer koraller i + att jag ska börja skölja sand.Forts.. följer. Vi ni ha mer info om vad som händer? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
simon Postat 25 augusti 2005 Dela Postat 25 augusti 2005 Jo!!!! Mera info!!!Kul att följa ett projekt steg för steg, bra jobbat.MVHSimon Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Joru Postat 26 augusti 2005 Dela Postat 26 augusti 2005 Jaa... Mer info hela tiden, och mer BILDER tack. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 26 augusti 2005 Författare Dela Postat 26 augusti 2005 Armaturen låter fortfarande men inte lika mycket men det stör mig så det blir väl att kassera den och skaffa en ny. Jag slängde över nästan alla koraller idag och la även i sand, Den gula gyltan åkte med också och det gick jättebra han var framme och simmade efter någon minut. En del av acropororna slemmade av sig en del men det är väl normalt jag har ju gjort ett 100 procentigt vattenbyte kan man ju säga. tänkte ta några bilder på karet i morgon ska även passa på att fylla upp mitt gamla 63l osmosvattensakvarium med saltvatten från 735L karet och göra ett nano till pojkarna för de hittade en krabba när jag höll på att rengöra stenen och den har de i en 5L hink för tillfället de ska även få en mjukis samt en sjöborre + lite småkrafs som blev över Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Mazi Postat 26 augusti 2005 Dela Postat 26 augusti 2005 Bilder? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 26 augusti 2005 Författare Dela Postat 26 augusti 2005 Armaturen låter fortfarande men inte lika mycket men det stör mig så det blir väl att kassera den och skaffa en ny. Jag slängde över nästan alla koraller idag och la även i sand, Den gula gyltan åkte med också och det gick jättebra han var framme och simmade efter någon minut. En del av acropororna slemmade av sig en del men det är väl normalt jag har ju gjort ett 100 procentigt vattenbyte kan man ju säga. tänkte ta några bilder på karet i morgon ska även passa på att fylla upp mitt gamla 63l osmosvattensakvarium med saltvatten från 735L karet och göra ett nano till pojkarna för de hittade en krabba när jag höll på att rengöra stenen och den har de i en 5L hink för tillfället de ska även få en mjukis samt en sjöborre + lite småkrafs som blev överDet kommer:smiley17: Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Mazi Postat 27 augusti 2005 Dela Postat 27 augusti 2005 Hehe, jag som är dålig läsare Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Joru Postat 27 augusti 2005 Dela Postat 27 augusti 2005 Är det i morgon nu då? Vill se bilder. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 27 augusti 2005 Författare Dela Postat 27 augusti 2005 Jag har fotat lite idag och jag har en hel del bilder så jag kan inte lägga ut alla nu på en gång men alla kommer. Ta det bara lugnt och fint ett litet smakprov först. Imageshack serven är tydligen nere idag så jag väntar med resten Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 27 augusti 2005 Författare Dela Postat 27 augusti 2005 Nu funkar det Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Niclas Postat 27 augusti 2005 Dela Postat 27 augusti 2005 Snyfft Snyfft vilket vackert ljus du har... Varför har jag inte det.. Måste byta igen.. För det är väl inte beroende på att bakrunden är blå o min svart med kalkalger... För övrigt ser det kanon ut!!! Kommer att bli en jättefin balja när den börjar bli full!! Keep up the good work:smiley20: Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 27 augusti 2005 Författare Dela Postat 27 augusti 2005 Jo ljuset är kanonfint skynda dig och byt! Mera bilder Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 27 augusti 2005 Dela Postat 27 augusti 2005 Kanon snyggt blev jätte bra verkligen!!Men vill ändå gnälla lite när ni använder Imageshack funktionen så var snälla att göra bilderna max 750 pixlar breda. Forumet blir så utdraget när de är större Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jens karlskrona Postat 27 augusti 2005 Dela Postat 27 augusti 2005 Sluta aldrig att plåta och skicka bilder !!!!! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Niclas Postat 27 augusti 2005 Dela Postat 27 augusti 2005 Sanden Svärd, är den kritvit från början? Den som jag hittat här i Sthlm är ju lite svagt gul o det kanske har en inverkan på hur det ser ut? (letar anledningar) Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Norberg Postat 27 augusti 2005 Dela Postat 27 augusti 2005 Det ser ju riktigt trevligt ut ditt nya kar!Nu är det bara att invänta tillväxtkicken och se på när de koraller du har börjar växa till sig i ditt nya kar!Kanonfint!!! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 27 augusti 2005 Författare Dela Postat 27 augusti 2005 Sanden heter ciklidsand 0,5-1,0mm och simontorp är återförsäljare för den. Jag gav 265:- för 25kg och den ser precis ut som kompisens korallsand ingen skillnad förutom att han har lite röda sandkorn kanske av orgelkorall inblandat Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 27 augusti 2005 Författare Dela Postat 27 augusti 2005 Ett par bilder till då Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
houssami Postat 27 augusti 2005 Dela Postat 27 augusti 2005 Fina, fina bilder. Det måste vara all ljus du har eller hur? Hur mycket var det 3 * 400W? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg