Gå till innehåll

korallerna slänger ut tentaklerna när jag har handen i karet.


freddi36

Rekommenderade inlägg

haha, kanske det?

det konstiga är att de reagerar jättefort när jag har handen i karet men absolut inte lika fort när jag matar. hmmm, jag har inte läst någonstans att människokött ät godare än artemia. får ta och kolla upp det ;) -bok

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle skölja händerna och underarmarna i varmt vattenledningsvatten innan jag sätter dem i karet. Torka dem helst inte då det ofta är tvål eller tvättmedelsrester på handdukar. Även om det verkar som om korallerna uppskattar det som kommer med händerna i vattnet är det inte säkert att de mår bra av det i längden.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag trodde man måste ha handskar när man rotar i vattnet? :smiley3: Kan inte det komma tungmetaller o skit i akvariet om man spolar med varmt vatten? ...eller kanske fastnar de inte i händerna så snabbt? :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag trodde man måste ha handskar när man rotar i vattnet? :smiley3: Kan inte det komma tungmetaller o skit i akvariet om man spolar med varmt vatten? ...eller kanske fastnar de inte i händerna så snabbt? :)

Finns aldrig några måsten för någon, man gör som man vill:)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag trodde man måste ha handskar när man rotar i vattnet? :smiley3: Kan inte det komma tungmetaller o skit i akvariet om man spolar med varmt vatten? ...eller kanske fastnar de inte i händerna så snabbt? :)

Tänkte det samma om varmvattnet, mycket skit (tungmetaller) i det speciellt om man har varmvattensberedare... och det som finns i vattnet stannar kvar på huden (det dunstar inte).

När det gäller handskar så finns risken att de har en yta med kemikalier från tillverkningen, samt att plasten innehåller giftiga mjukgörare (som troligen inte hinner frigöras på den tiden man rotar runt i karet).

Själv sköljer jag händer/armar i kallvatten och skakar av det mesta vattnet innan jag dyker i. :-)

---

I am here: http://tapatalk.com/map.php?im4tmw

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...