Majki01 Postat 10 mars 2012 Dela Postat 10 mars 2012 Känns lite overkill med en doserings pump med 3-4 kanaler då jag bara har en sak som doseras dagligen, Jag hittade en "nano" version http://www.fish-street.com/nano_dosing_pump?category_id=139Problemet är att om jag förstår den rätt så är minimuet 6 ml per dag.. jag vill bara ha i 1 ml om dagen ... Finns detta? en dos pump i liten version " billig" version? till att bara dosera 1 ml om dagen? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Stensson Postat 10 mars 2012 Dela Postat 10 mars 2012 Vad doserar du med 1 ml dagligen?Om det är ur en köpeflaska så kanske den inte håller så länge om den är öppen konstant?Om det är något du blandar ut med osmos så är det ju bara att utöka delen med osmos vatten x6 så kan du ligga på samma dos iaf. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Majki01 Postat 10 mars 2012 Författare Dela Postat 10 mars 2012 Fauna marines ultra organic, nej har den inte öppen hela tiden, tar ut en vecko doss varje lördag, men drygt att hålla på med 1 ml om dagen manuellt Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
freguz Postat 10 mars 2012 Dela Postat 10 mars 2012 Sätt den på en timer som kör den 10 minuter bara per dygn = 1 ml Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Majki01 Postat 10 mars 2012 Författare Dela Postat 10 mars 2012 Sätt den på en timer som kör den 10 minuter bara per dygn = 1 ml Haha plus poäng att det nu är bevisat att jag kanske inte har så hög iq som jag trodde Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Mr_Ewing Postat 10 mars 2012 Dela Postat 10 mars 2012 Jag köpte en sån pump som lade av efter två månader.Eric skulle ha 20 dollar för att skicka en ny så jag struntade i det... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 10 mars 2012 Dela Postat 10 mars 2012 Aqua-Light har singel doserpumpar men de är ganska dyra. Annars så skulle jag ha köpt en 4:a - tro mig du kommer att ha användning senare om allt funkar bra.MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Majki01 Postat 10 mars 2012 Författare Dela Postat 10 mars 2012 Funderar på bm igen , jag hade en sådan som jag aldrig använde och sålde, men den med 3 kanaler, kan den köra 1 ml om dagen? Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Stensson Postat 10 mars 2012 Dela Postat 10 mars 2012 har en konkurrent till bm fast billigare som klarar detta. rätt så säker på att 1 ml klaras av alla Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
nike83 Postat 10 mars 2012 Dela Postat 10 mars 2012 profilux:S klarar i vilket fall att dosera 1ml (dock inte mätt upp om den doserar exakt).varför kan du inte dosera manuellt? kör du inte med ballig så du ändå behöver 3 till kanaler? du kanske har planer på att börja? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Majki01 Postat 10 mars 2012 Författare Dela Postat 10 mars 2012 profilux:S klarar i vilket fall att dosera 1ml (dock inte mätt upp om den doserar exakt).varför kan du inte dosera manuellt? kör du inte med ballig så du ändå behöver 3 till kanaler? du kanske har planer på att börja?Balling har jag inte ännu men det lär komma..Manuellt betyder en sak till att inte glömma varje dag.. Ensam med en 3 åring och med skiften jag har i yrket så är det lätt att glömma sådant! Vilket jag inte vill! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
nike83 Postat 10 mars 2012 Dela Postat 10 mars 2012 Balling har jag inte ännu men det lär komma..Manuellt betyder en sak till att inte glömma varje dag.. Ensam med en 3 åring och med skiften jag har i yrket så är det lätt att glömma sådant! Vilket jag inte vill! dåså, då kan du gott köpa dig en 4-kanalers doseringspump! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Majki01 Postat 10 mars 2012 Författare Dela Postat 10 mars 2012 Jag som va så snabb med att beställa en digital timer haha fast äh det kommer säkert till nytta Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.