Gå till innehåll

Mitt Juwel Rio 180


MarinaS

Rekommenderade inlägg

Mitt juwel rio kommer om ett par timmar börja tömmas på lite stenar, då möbeln som pappa byggt sen några dagar tillbaka är nästan helst klar det ända som fattas är en dörr, ett hål för sladdar och lite hyllor så i söndags hämtade vi hem vårt kubkar som är på 85x85x65. Kubkaret är nu rent och fint och på baksidan är BTN bakgrunden på plats förutom en del till som ska limmas idag! När den är limmad och klar kommer vi vänta några timmar och sen börja fylla halva akvariet med vatten och försöka fixa med scapen lite. Imorgon kommer vi troligtvis sätta in fiskarna också eftersom vi kommer använda vatten från vårt akvarium men som innan kommer gå igenom vårt ytterfilter med uv så att inte vi får med oönskade gäster i nya akvariet.

Men för att ni ska få se på hur juwel akvariet ser ut just nu innan vi börjar föra över allt har jag tagit lite bilder med min iphone som har en betydligt bättre kamera än blackberryn men de kommer upp om ett par timmar då jag lyckades ta sönder min iphone laddare för en tid sen så jag ska försöka sno min brors laddare sen så att jag kan föra över bilderna :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 127
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Jag suger ju på att hålla mitt ord som ni märker med bilder men jag har inte varit hemma så därav anledningen till inga bilder! Men Allt är iallafall flyttat från Detta kar till det nya och alla fiskar och koraller överlevde förutom kanske en röd montipora som sitter på en sten då jag var tvungen å ta ut den stenen för att ta bort massa bubbelalger från den! Men tiden får utvisa om den överlevde eller inte just nu har den ändrat färg från att vara rödbrun till lite grönaktig!

men här kommer lite bilderna från Rio't innan flytten:

post-6937-14468926153366_thumb.jpg

post-6937-14468926153588_thumb.jpg

post-6937-14468926153781_thumb.jpg

post-6937-14468926154_thumb.jpg

post-6937-14468926154221_thumb.jpg

post-6937-14468926154444_thumb.jpg

post-6937-14468926154694_thumb.jpg

post-6937-14468926155008_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...