Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Jo, det blev ju tåget och då är det opraktiskt att komma hem för sent till oskötta djur. Jag får väl kolla upp om ni kokade ihop nåt efter att jag dragit hemöver.

Gråsuggorna var klart häftiga i a f

post-4105-14468925831081_thumb.jpg

Postat

Håller med ovanstående och säger grymt stort tack till Jens och David för en väldigt givande visning! Ert engagemang gick inte att ta miste på och det var riktigt kul att få se så fina och välskötta akvarier.

Postat

Och vi klantnötter till Göteborgare som missade tillställningen får såklart skylla oss själva och försöka att skriva in nästa gång i almamanckan.

Postat

Lite surt för de som missade detta men det var så trevligt så det måste vara hopp om fler chanser. Väldigt bra upptakt till håvningssäsongen detta också, nu är man inspirerad. Jag funderar ju på om jag inte borde skaffa katt...

post-4105-14468925845177_thumb.jpg

Postat

Har precis tömt kameran och lägger till några bilder från den trevliga träffen. Svårt att få alla att titta in i kameran när det finns så mycket annat intressant att titta på :)

post-2834-14468925850685_thumb.jpg

post-2834-14468925850879_thumb.jpg

post-2834-14468925851064_thumb.jpg

post-2834-14468925851239_thumb.jpg

post-2834-14468925851449_thumb.jpg

• 3 månader senare...
Postat

Fick förfrågan och bra ideer om en ny kallvattensträff nu i helgen när vi hade vår föredragsdag här på museet. En ide är att förlägga träffen till Kristineberg och Havets hus. Vi ska kolla vidare på dessa ideer och tar gärna emot fler. Hade vart kul med någon som höll föredrag/visning också.

Än så länge är det för tidigt att gissa på datum utan jag tänkte mest meddela att planeringen har börjat.

Mvh

David

Postat

Kristineberg och Havets Hus låter som en strålande ide, inte bara för att det är mitt förslag utan också för att jag tror att det kan bli både intressant och trevligt.

Fler ideer, ja Sjöfart igen är ju inte fel, Universeum är intressant, går man lite längre så finns ju akvariet i Helsingör som är klart intressant.

Men sen är det ju klart, bortåt mars nästa år, då händer det ju saker när nya Danmarks Akvarium öppnar. Med tanke på budgeten så borde det vara värt att se. Kunde ni på Sjöfart hjälpa oss att öppna dörrar så vi kunde få en kombinerad kall/korallträff där nån gång i anslutning till att de öppnar med visning både fram och bak så tror jag att det kunde bli nåt riktigt intressant.

• Skapa Ny...