Gå till innehåll

Kallvattensträff på Sjöfartsmuseet Akvariet


Rekommenderade inlägg

Jo, det blev ju tåget och då är det opraktiskt att komma hem för sent till oskötta djur. Jag får väl kolla upp om ni kokade ihop nåt efter att jag dragit hemöver.

Gråsuggorna var klart häftiga i a f

post-4105-14468925831081_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lite surt för de som missade detta men det var så trevligt så det måste vara hopp om fler chanser. Väldigt bra upptakt till håvningssäsongen detta också, nu är man inspirerad. Jag funderar ju på om jag inte borde skaffa katt...

post-4105-14468925845177_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Här kommer lite mer information om våra undervattenskameror. Vår chef på Akvariet, Björn Källström, talade på Flora & faunakonferens tidigare i år.

http://urplay.se/170579

Här kan man se live ut i havet från tre olika kameror.

http://uw-observatory.loven.gu.se/uw1.shtml

/ David

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 månader senare...

Fick förfrågan och bra ideer om en ny kallvattensträff nu i helgen när vi hade vår föredragsdag här på museet. En ide är att förlägga träffen till Kristineberg och Havets hus. Vi ska kolla vidare på dessa ideer och tar gärna emot fler. Hade vart kul med någon som höll föredrag/visning också.

Än så länge är det för tidigt att gissa på datum utan jag tänkte mest meddela att planeringen har börjat.

Mvh

David

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kristineberg och Havets Hus låter som en strålande ide, inte bara för att det är mitt förslag utan också för att jag tror att det kan bli både intressant och trevligt.

Fler ideer, ja Sjöfart igen är ju inte fel, Universeum är intressant, går man lite längre så finns ju akvariet i Helsingör som är klart intressant.

Men sen är det ju klart, bortåt mars nästa år, då händer det ju saker när nya Danmarks Akvarium öppnar. Med tanke på budgeten så borde det vara värt att se. Kunde ni på Sjöfart hjälpa oss att öppna dörrar så vi kunde få en kombinerad kall/korallträff där nån gång i anslutning till att de öppnar med visning både fram och bak så tror jag att det kunde bli nåt riktigt intressant.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...