Chum Postat 22 juni 2012 Författare Dela Postat 22 juni 2012 YES!!! Den äter - äntligen. Iofs bara smuttar den och pickar, men alltid ngt.. Öppnade musslan helt, så den skitar ned vattnet en hel del. Lite synd för nu skjuter väl fosfat i taket av detta. Men men, måste få den att äta. Ska prova levande artemia också i veckan. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
loscars Postat 9 juli 2012 Dela Postat 9 juli 2012 Jag matar min genom ett smalt rör, med 5 mm stora hål i botten. Det har funkat från dag ett. Och den har simmat i karet i över ett år nu. Den klart smidigaste fisken i akvariet. Bråkar aldrig med de andra utan den verkar leva helt i sin egen värld. Det ska finnas nån bild av arrangemanget här på forumet (orkar bara inte leta upp den) I rören får den(och alla andra) små mysis och artemia. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Chum Postat 10 juli 2012 Författare Dela Postat 10 juli 2012 Update:Musslorna bidrog till en fosfatexplosion som i sin tur orsakade STORA problem med cyanoalger. Som en invasion från yttre världsrymden... usch. Men en Deltec FR509 med NP Reducing BioPellets verkar sakta råda bot på det... =/ Fisken mår dock utmärkt och efter två musslor så äter den nu glatt det mesta och kommer alltid fram till glaset när jag närmare mig med handen redo att mata. Den verkar föredra frysta Mysis, men även Artemia och MarineMix från Ocean Nutrition går ned =) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Zigmund Postat 22 juli 2012 Dela Postat 22 juli 2012 Jag har mycket sten i sumpen och där låter jag glasrosor frodas . Flyttar upp en sten i akvariet och sedan har min fest Är en imponerande mängd dom kan trycka i sig (min äter även mysis/artemia men detta gör han tjock o glad Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Chum Postat 2 augusti 2012 Författare Dela Postat 2 augusti 2012 Min äter vad som helst numera ) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Chum Postat 4 augusti 2012 Författare Dela Postat 4 augusti 2012 Och nu är den plötsligt döende från ena dagen till nästa... ! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wigge Postat 4 augusti 2012 Dela Postat 4 augusti 2012 den sortens fisk är mycket konstig=/ Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Chum Postat 8 augusti 2012 Författare Dela Postat 8 augusti 2012 Ja... det var nästan som om den tog självmord, efter att den gula kirurgen dog 2 dagar innan =( Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
addeanstad Postat 8 augusti 2012 Dela Postat 8 augusti 2012 Det är en mycket fin fisk som jag haft 2 gånger men har tyvärr dött efter en viss tid även att sen har ätit och mått bra! Synd på en så fin fisk men den trivs nog bättre i havet! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
DSB Postat 8 augusti 2012 Dela Postat 8 augusti 2012 Ja... det var nästan som om den tog självmord, efter att den gula kirurgen dog 2 dagar innan =(Det kanske finns ett samband här, när 2 fiskar dör med så kort mellanrum ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Reuben Postat 8 augusti 2012 Dela Postat 8 augusti 2012 Som jag skrev i en annan tråd för några veckor sedan, denna fisken dör ofta inom första året i våra kar. jag antar att maten vi matar med inte är vad de lever på i naturen, säkert någon brist på något ämne. tycker inte denna borde vara i handeln. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MattiasN Postat 8 augusti 2012 Dela Postat 8 augusti 2012 Som jag skrev i en annan tråd för några veckor sedan, denna fisken dör ofta inom första året i våra kar. jag antar att maten vi matar med inte är vad de lever på i naturen, säkert någon brist på något ämne. tycker inte denna borde vara i handeln.Håller helt med! Det verkar vara några skickliga akvarister som klarar av dessa svåra fiskar, men stora flertalet dör sannolikt inom en relativt kort tid.... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
loscars Postat 13 augusti 2012 Dela Postat 13 augusti 2012 Håller helt med! Det verkar vara några skickliga akvarister som klarar av dessa svåra fiskar, men stora flertalet dör sannolikt inom en relativt kort tid....Eller så har vi en himla tur som får tag på tåliga fiskar. Min har i alla fall simmat runt i snart 3 år och äter artemia/mysis + vad den kan picka i sig från stenarna. I börjar fodrade jag två gånger per dag. Nu får de bara mat på kvällen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.