oliwer östberg Postat 19 juni 2012 Dela Postat 19 juni 2012 hejjag var på bromma zoo i dag och så köpte jag en Moorish Idol och spröt hänger han i afären sa att den kunde vara så en stund men jag frågar här också. och vad händer om spröt är knäckt kan den dö då eller vad gör jag . spröt har varit så i typ 4 timmer . Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
oliwer östberg Postat 19 juni 2012 Författare Dela Postat 19 juni 2012 asså min fisk är lika dan som än Moorish Idol men den har inte så lånkt sprö och tror den hetter något annat men kan inte namn Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Fildur Postat 19 juni 2012 Dela Postat 19 juni 2012 hejjag var på bromma zoo i dag och så köpte jag en Moorish Idol och spröt hänger han i afären sa att den kunde vara så en stund men jag frågar här också. och vad händer om spröt är knäckt kan den dö då eller vad gör jag . spröt har varit så i typ 4 timmer .Hej, bli inte arg nu men den fisken är väldigt svår. Om du ser en sådan fisk i en affär och den ej verkar vara i "toppform" är det nog inte så smart att köpa den.Jag tycker verkligen att du skall ringa imorgon och be att få lämna tillbaka fisken om den inte har repat sig perfekt.Hoppas verkligen att det löser sig!mvh/Peter Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
oliwer östberg Postat 19 juni 2012 Författare Dela Postat 19 juni 2012 hej ja jag ska ringa ditt i morgon men fisken är inte en Moorish Idol utom väldigt lik och när fisken var i afären så va han pig och glad det är han du också men det är bara att spröt hänger och det gjörde det inte i afären Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Yodelking Postat 19 juni 2012 Dela Postat 19 juni 2012 Kanske en Bannerfish?http://www.reeflex.net/tiere/39_Heniochus_intermedius.htm Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
turboadde Postat 19 juni 2012 Dela Postat 19 juni 2012 Vet inte riktigt vad du menar, men är det den långa fenan som går över ryggen så borde den klara sig utan den. Växer säkert ut igen med om ingen är på och nafsar på den. å jag tror inte du behöver oroa dig om fisken ser frisk ut och äter bra.Antar att det är en vimpel fisk du har http://se.reeflex.net/kategorie/44.htmlDom ska va ganska enkla med vad jag hört. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
oliwer östberg Postat 19 juni 2012 Författare Dela Postat 19 juni 2012 je det är en sån men kan den dö efter som sprötet är lutat/knäckt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
oliwer östberg Postat 19 juni 2012 Författare Dela Postat 19 juni 2012 vimpel fisk är det jag har men tror ni att den kan klara sig eller Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Reuben Postat 19 juni 2012 Dela Postat 19 juni 2012 Hoppas du har planer på att skaffa större kar 180 är alderles för liten yta för en fisk som blir upp mot 20-25cm stor, Dessa vill ha mycket simyta. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 19 juni 2012 Dela Postat 19 juni 2012 Ja, den dör inte för att spröt är knäckt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
oliwer östberg Postat 19 juni 2012 Författare Dela Postat 19 juni 2012 hej jag får hjälp av en kille som har ett kar på 540 liter och han får ta den då Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
oliwer östberg Postat 19 juni 2012 Författare Dela Postat 19 juni 2012 okej tack då vet jag Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
oliwer östberg Postat 20 juni 2012 Författare Dela Postat 20 juni 2012 Sklätet i Spröten är av ska jag klippa bort den biten som hänger för sklätet är hel av i själva sprötet det är bara lite skin som gör så att sprötet hänger kvar Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
NiXoN Postat 20 juni 2012 Dela Postat 20 juni 2012 Låt den delen bara vara, om den inte är livskraftig så faller den bort av sig själv.Hoppas du inte har koraller i karet för det där är en fisk som kan plötsligt få för sig o rensa hela burken...//NiXoN Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wigge Postat 21 juni 2012 Dela Postat 21 juni 2012 reuben det är för litet för en fisk som är 25-30 cm men så länge den fortfarande är liten så är det ju inga problem=)Oliwer ta det lungt och ge den några dagar. den är bara förvirrad och den repar sig snart ska du se=) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
oliwer östberg Postat 21 juni 2012 Författare Dela Postat 21 juni 2012 Okej tack jag väntar ett par dagar Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
oliwer östberg Postat 27 juni 2012 Författare Dela Postat 27 juni 2012 Min vimpel fisk sover på breden ska dom göra så Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.