Gå till innehåll

hjälp med Moorish Idol


oliwer östberg

Rekommenderade inlägg

hej

jag var på bromma zoo i dag och så köpte jag en Moorish Idol och spröt hänger han i afären sa att den kunde vara så en stund men jag frågar här också. och vad händer om spröt är knäckt kan den dö då eller vad gör jag . spröt har varit så i typ 4 timmer .

Hej, bli inte arg nu men den fisken är väldigt svår. Om du ser en sådan fisk i en affär och den ej verkar vara i "toppform" är det nog inte så smart att köpa den.

Jag tycker verkligen att du skall ringa imorgon och be att få lämna tillbaka fisken om den inte har repat sig perfekt.

Hoppas verkligen att det löser sig!

mvh/Peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte riktigt vad du menar, men är det den långa fenan som går över ryggen så borde den klara sig utan den. Växer säkert ut igen med om ingen är på och nafsar på den. å jag tror inte du behöver oroa dig om fisken ser frisk ut och äter bra.

Antar att det är en vimpel fisk du har http://se.reeflex.net/kategorie/44.html

Dom ska va ganska enkla med vad jag hört.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

reuben det är för litet för en fisk som är 25-30 cm men så länge den fortfarande är liten så är det ju inga problem=)

Oliwer ta det lungt och ge den några dagar. den är bara förvirrad och den repar sig snart ska du se=)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...