Gå till innehåll

DIY LED till clownhotell


freddi36

Rekommenderade inlägg

  • Svar 93
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Fick ett mail om att paketet var skickat med fedex och att jag kunde spåra det. Enligt fedex hemsida så ska jag få paketet på tisdag om en vecka.

Eftersom det nu blev skickat med fedex så är det väl garanterat att jag får betala moms och hanteringsavgift på några hundra kronor.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fick ett mail om att paketet var skickat med fedex och att jag kunde spåra det. Enligt fedex hemsida så ska jag få paketet på tisdag om en vecka.

Eftersom det nu blev skickat med fedex så är det väl garanterat att jag får betala moms och hanteringsavgift på några hundra kronor.

Japp, så är det.

Men du kan nog troligen räkna med att det kommer tidigare än angivet, det gör det nästan alltid för mig mig FedEx (iofs från USA).

MVH

/Janne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jaja, men det blir nog bra ändå ;)

Hur gör ni när ni sätter tenn på sladdarna? På YT så har dom sladden fast i en klämma så man kan ha både händerna att löda med. Kanske ska bygga en liten arbetsställning medan man väntar?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jaja, men det blir nog bra ändå ;)

Hur gör ni när ni sätter tenn på sladdarna? På YT så har dom sladden fast i en klämma så man kan ha både händerna att löda med. Kanske ska bygga en liten arbetsställning medan man väntar?

Sätt tennet på ett sådant sätt så spetsen på tennet är en bit över arbetsytan, så håller du i kolv resp sladd stumpen.. gör du så med alla ändar så blir det genast enklare, även om det är tidsödande o trist..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur länge skulle ni rekomendera att ha på de två olika slingorna?

Blått 2 timmar på morgonen, sen på med det vita och köra blått + vitt i 8 timmar och sen blått i 2 timmar till på kvällen? Eller det blir för mycket?

Idag och igår så har led´sen legat i Paris, dom kommer närmare! :P

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, bridgelux led'sen är ju lite billigare så dom är kanske inte löddade.

Har kollat ganska mycket på YT om hur man gör så det ska bli spännande att testa själv.

Gick det bra ifall jag lånade din lödpenna Jimmy? Annars skaffar jag en egen, man kanske behöver reparera "lödningarna" senare ifall något chip skulle gå sönder eller om det skulle börja glappa. Kanske inte så vanligt dock.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Visst kan du låna både lödkolv och lödtenn, har även rätt mycket kabel, så det behöver du inte köpa på dig något av.

Jag ska inte löda något på ett tag nu, iofs så har jag just beställt två nya chip, men det kommer väl lagom till nästa semester om 4-5 veckor så under den tiden kan du låna sakerna. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Herregud!!

Testade att enbart ha en uv led över karet med testaren som följde med kittet. Jag har aldrig sett något så grönt som min trachyphyllia blev! Helt sjukt underbart glödande grön! Och inte så där ljust grön utan djupt grön. Riktigt kul, min favorit korall blev ännu finare :D

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

post-5907-14468926142613_thumb.jpg

Såhär blir det :) Jag la till en extra vit led för att få det så (på pappert) jämt som möjligt utan "discoeffekt". Jag har dock inte bestämmt vad som blir bäst med uv led´sen. Vad tror ni? Om det får plats ska jag ha linser på uv.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...