Gå till innehåll

Alex Red sea max. Tagning två!


alexochingencarina

Rekommenderade inlägg

Sätt kameran på M. Sen har du sony va? Den kan inte jag, men det är alltid typ samma. Sen har alla objektiv ett ställe där du får den skarpaste bilden (brukar ligga nära ditt lägsta f tal).

Högt f tal låg bländare (lite ljus som kommer in i kameran) och lågt f tal (mycket ljus in i kameran).

Vid Makrofotografering vill man ofta ha ett skärpedjup som man kanske inte vill ha vid vanliga bilder. Det får man med en liten bländare (högt f tal). F 22 Passar bra på min kamera för ett bra skärpedjup. Testa, testa och testa!

Detta får man ju sen kompensera med låååånga slutartider (då släpper man in ljus under en längre tid) villket gör att allt man fotar måste vara stilla. Det funkar alltså inte på fiskar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 751
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Sätt kameran på M. Sen har du sony va? Den kan inte jag, men det är alltid typ samma. Sen har alla objektiv ett ställe där du får den skarpaste bilden (brukar ligga nära ditt lägsta f tal).

Högt f tal låg bländare (lite ljus som kommer in i kameran) och lågt f tal (mycket ljus in i kameran).

Vid Makrofotografering vill man ofta ha ett skärpedjup som man kanske inte vill ha vid vanliga bilder. Det får man med en liten bländare (högt f tal). F 22 Passar bra på min kamera för ett bra skärpedjup. Testa, testa och testa!

Detta får man ju sen kompensera med låååånga slutartider (då släpper man in ljus under en längre tid) villket gör att allt man fotar måste vara stilla. Det funkar alltså inte på fiskar.

Ska annamma dina metoder på Sony kameran, ska börja testa mig fram till vad som fungerar bäst för mig. Som du säger ska man testa, testa och testa.

En intressant observation är hur du själv förbättrats i konsten att ta snygga bilder. Spana in första bilderna i denna tråd så ser man skillnaden... :smiley20:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...
Alltid bra bilder i dina inlägg

Tackar

+1 på den:)

Kul att det uppskattas.

Håller med övriga!

Tack=)

Annars ett tecken på att den är på väg att dela sig.

?

Som vanlig så är det roligt att komma in och se dina bilder. Ja den sista är kanske i klass med mina men dom andra är kanon haha

Gott nytt år önskar jag dej o din familj. Mvh Atlas

Iphone i blåljus funkar sådär. Tack så mycket och samma till dej med familj.

Gott nytt år alla!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ingen respons. Hm. Får bli bättre till nästa gång!

Fan, jag har ju inte mer att ge! Tittar lite på ett macro som kan ge os alla ett snurr! Men men 18000 lax är många koraller=)

Har du inte sett tråden "ingen mer beröm till Alex bilder"? ;) Nej Superfint som vanligt!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...