Gå till innehåll

Hudproblem på imperator


Rekommenderade inlägg

vad kan detta vara. Han har problem med prick men detta fattar jag inte. Det är vita fläckar och fält som kommer och går ena dagen kan det stora fältet vara uppe på ryggen nästa dag är det nån annanstans på kroppen. Vet någon vad detta beror på. Näringsbrist?? eller något hemskare!!!:x Se bild

imperator03kopia6nm.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan vara vitaminbrist. Har läst någonstans om detta ,men kommer inte ihåg vart.:snurrig: Vad jag kommer ihåg av dett så skulle huden mer eller mindre försvinna om man inte åtgärdar det. Alltså vitam tillsats i karet.:smiley20:

Hoppas att det stämmer och att det går bra för dig. Fin fisk i övrigt!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ju porerna i huvudet och på sidolinjen som angrips. På sötvattensfisk börjar det med att vissa porer förstoras. Jag tycker det ser ut som att du har angrepp ovanför sidolinjen eller har jag fel? Kosten påverkar också risken för svampangrepp liksom framför allt vattenkvaliten men dina koraller ser ju super ut.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan kliar sig inte. Han har inte mycket prick, några få dyker upp emellanåt men dessa ljusa fält som kommer och går kan betyda på mineral och vitaminbrist så jag har beställt HW's multivitamin för fisk och ska testa och se hur det går.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...