pepe Postat 18 april 2005 Dela Postat 18 april 2005 hur är det med maneter. finns det någonstans man kan köpa maneter??? Kan vara jättesnyggt med en manet-tank....någon som vet?? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 19 april 2005 Dela Postat 19 april 2005 Jr i täby har uppsidedownjellyfishes Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
aerie Postat 19 april 2005 Dela Postat 19 april 2005 Frågan är nog snarare om du kan få dem att överleva i akvariet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 19 april 2005 Dela Postat 19 april 2005 De frisimmande klarar inte hörn så där är det runda akvarier som gäller.Men de kanske är goda som sushi? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 19 april 2005 Dela Postat 19 april 2005 Näe,tänkt dej en glass med fiskbullesmak! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
pepe Postat 21 april 2005 Författare Dela Postat 21 april 2005 okej- så det ideella är att eventuellt ha dom i ett stort glasrör då?vad äter dom?finns det någon information att hämta om dom?? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 21 april 2005 Dela Postat 21 april 2005 Jag har läst om det någonstans. Det kan ha varit Waikiki akvarium. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Davidm Postat 21 april 2005 Dela Postat 21 april 2005 Har för mig att vissa arter "odlar" alger i sina tentakler som de sedan lever av, alltså så bör de klara sig på sol ljuset. Är dock inte riktigt säker hörde det på tv för ett tag sedan. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 22 april 2005 Dela Postat 22 april 2005 jag tror nästan att man måste ha tillgång till naturligt saltvatten för att klara jellyfish -dessutom tror jag det fullständigt omöjligt att klara frakten av såna här djur. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
petrol Postat 22 april 2005 Dela Postat 22 april 2005 jag tror nästan att man måste ha tillgång till naturligt saltvatten för att klara jellyfish -dessutom tror jag det fullständigt omöjligt att klara frakten av såna här djur.Hur menar du med frakten?? Du skrev längre upp i tråden att JR i Täby har sådana hemma.. De har väl inte fött upp dem där Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
christian Postat 22 april 2005 Dela Postat 22 april 2005 Manetakvarierna på zoo i Berlin var fyllda av små räkor som jag antar var foder.Sen så hade de perforerade bottnar i karen. Jag antar att det hadde med cirkulationen att göra. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 22 april 2005 Dela Postat 22 april 2005 petrol,jag menade större "riktiga"maneter!UPSD-jelliesarna är nån sort mangrove hybrid,och ja,dom var uppfödda här! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.