Gå till innehåll

Fisk i ett juwel lido 120?


Wigge

Rekommenderade inlägg

menade 2 Clownfiskar, 2 frökenfiskar, 3 chromisar och en lite gul kirurg?

clownerna ör ju bara vid sin anemon. frökenfiskarna är för mesta dels i revet. och chromisarna lite var som och sedan kirurgen som simmar runder i rev och lite var som. borde ju gå?=)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle det fungera med 2 clowner, 2 fröken fiskar, 3 chromisar och 1 flame anglefish?

Flame Anglefish är väl din favorit?:)

Borde fungera,

Dock är Frökenfiskar vädigt agressiva, jag skulle nog inte haft dem i ett så litet kar. o Chromisarna skulle jag nog vilja ta ut i längden då det är en stimfisk som vill ha utrymme (och dem är tråkiga som ***)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle nog passa mig lite för frökenfiskar i ett så litet akvarium då de vaktar sina revir ganska hårt. När det gäller Kirurgen så hade jag en i mitt Rsm 130 under ca 1 år utan problem den åt och trivdes bra men man ska va medveten om att den växer och måste avyttras men de brukar vara lättsålda eller om du kan byta in den hos din lokale handlare.

Har fortfarande kvar fisken efter ca 3 år och den mår utmärkt nu i ett 540l akvarium.

jo vet att frökenfiskarna är aggresiva. men verkar fungera utmärkt med clownerna :D

varför är chromisarna tråkiga?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Chromisarterna är substratlekare som håller revir vid lek. Mina hanar håller lätt undan kirurgerna och kaninfisken (20cm). Den ende som ibland försöker hålla emot är min Acanthurus leucosternon. Men den klarar det inte. (13 cm mot 8 cm Chromis) Reviret har ungefär 30 cm radie mot andra fiskar och det dubbla mot samma art.

Det finns ett antal mindre dvärgkejsare också. Acantops är en favorit.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag köpte en väldigt liten kirurg som jag köpte kanske runt 5cm vet inte hur stor den var när den fick flytta in i nästa akvarium men den trivdes då fortfarande fint.

Jag vill inte på ngt sätt uppmuntra att ha stora fiskar i en liten burk men visst fungerar det så länge de är små bara man är medveten om att de blir stora i slutändan och att man har en plan för hur man ska göra då.

loopmannen hur stor var kirurgen när du köpte den och hur stor var den när du bytade kar?=)
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...