Gå till innehåll

Sniglar VS eremiter


Fiffe

Rekommenderade inlägg

Har en hel del eremiter på mina 350 liter. 6-8st, röda, bla, svarta i olika storlekar.

Detta innebär att sniglar ryker ganska snabbt och har tröttnat på att fylla på.

Vilka är bäst på att hålla rent? Funderar på att skippa eremiterna o köra på sniglar istället.

Skickat från min HTC Desire via Tapatalk 2

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

små snäckor som förökar sig själva håller mina rutor rena... visst får man gå över med skrapan nån gång varannan vecka, men i övrigt är det finfint...

eremiterna stjäl inte småskal, skulle de vilja äta småsnäckorna så finns det fler...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ett konstigt djur som inte gör så mycket mer än sitter på glaset och drar åt sig kalkalger! Men rent gör den! Och fort kan jag lova:)

Är det någonstans det växer kalkalger så är det ta mig tusan på algskrapan. Någon som vet hur detta komemr sig? :P Växer grymt mycket mer där än någon annanstans i mitt akvarium iaf :P.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är det någonstans det växer kalkalger så är det ta mig tusan på algskrapan. Någon som vet hur detta komemr sig? :P Växer grymt mycket mer där än någon annanstans i mitt akvarium iaf :P.

Skulle tro att det är så att det syns mycket bättre på den! Samt att den inte rengörs av djur lika ofta som stenen/rutan:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag inbillar mig att mina sniglar som jag har rengör hur bra som helst har knappt haft några jobbiga alger sen jag startade för 1 år sedan, och jag har nog 15 snigar i 390lliter. Har även mängder med småsniglar som förökar sig själva som kommer fram när det blir mörkt och det är säkert ett 100tal :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...