Gå till innehåll

Tunze 6055 eller 6095


Stensson

Rekommenderade inlägg

Varför måste man ha samma "pump" ? , förstår Inte resonemanget bara.. Du kan blanda dom styrbara som du vill till kontrollern..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jag skrev inte måste utan givetvis.

De orden betyder inte samma sak åtminstone i Västergötland.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då frågar jag igen.. Annan tolkning.. Varför anser du att det är givet att man ska ha två likadana ? Jag ser det bara positivt att man har två pumpar med olika möjligheter istället för två identiska ? Du går gärna förklara ,, jag bara undrar vilken anledning.. Kan ju vara något som man själv missat..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då frågar jag igen.. Annan tolkning.. Varför anser du att det är givet att man ska ha två likadana ? Jag ser det bara positivt att man har två pumpar med olika möjligheter istället för två identiska ? Du går gärna förklara ,, jag bara undrar vilken anledning.. Kan ju vara något som man själv missat..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Om man inte har någon styrbar streamer o behöver 2 tycker jag att det är naturligt o välja ur samma nummerserie.

Behöver du en högre kapacitet väljer du den som har det o tvärtom om du vill ha lägre kapacitet.

Även om du har identiska lika styrbara streamers kan du ställa dem olika med dessa medföljande jumprar om du nu vill det.

Det är måste vara lättare o sälja 2 identiskt lika streamers med en multicontroller om du en dag skulle få för dig det enligt min mening.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag förstår absolut vad du menar Kjelle.

En pump kommer gå över koraller. Där vill jag inte ha en hård stråle, snarare en bred. Där verkar 6095 vara rätt.

Den andra pumpen kommer mer riktas längs med framrutan till Och där finns inga koraller i direkt närhet. Där passar en hård stråle.

Mer rätt hade varit då kanske att ta 2 st 6095, men då oxå en högre kostnad.

Ändrat av Stensson
stavning
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag förstår absolut vad du menerar Kjelle.

En pump kommer gå över koraller. Där vill jag inte ha en hård stråle, snarare en bred. Där verkar 6095 vara rätt.

Den andra pumpen kommer mer riktas längs med framrutan till Och där finns inga koraller i direkt närhet. Där passar en hård stråle.

Mer rätt hade varit då kanske att ta 2 st 6095, men då oxå en högre kostnad.

Vattnet kommer cirkulera runt revet så rikta båda pumparna snett mot frontrutan.

Det räcker o blir över skall du se.

Kostnader får man glömma när man håller på med salt :-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Paketet kom i veckan och nu är det helg så hoppas tiden finns för sjösättning.

Funderar på om någon har tips på hur man skall ställa jumpers samt ev inställningar i 7096 styrenheten

.Är inte intresserad av vågor , men av flöde från två håll ( pump 1 pumpar , pump 1 slutar o pump 2 tar vid)

Karet är 250 liter , pumparna som valdes tillslut var 2 st 6095

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Paketet kom i veckan och nu är det helg så hoppas tiden finns för sjösättning.

Funderar på om någon har tips på hur man skall ställa jumpers samt ev inställningar i 7096 styrenheten

.Är inte intresserad av vågor , men av flöde från två håll ( pump 1 pumpar , pump 1 slutar o pump 2 tar vid)

Karet är 250 liter , pumparna som valdes tillslut var 2 st 6095

Du får prova dig fram med jumprarna så sanden inte flyttas och att korallerna trivs.

Manualen beskriver vågor och hur du åstadkommer dessa.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...