Gå till innehåll

Zebrasoma flavescens som äter på spser?


Wigge

Rekommenderade inlägg

men räcker det med en 900L/h och en 1500L/h cirk pump riktade rakt ner i revet?=)

Tycker det är lite väl snålt med flöde. Jag skulle nog haft minst det dubbla.

I mitt nuvarande kar, bara som exempel har jag 2x12000l/h + min retur på 3000l/h dvs 27k l/h på ett 340l, önskar egentligen lite mer då det inte kommer åt bra överallt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag hittade på en ganska bra lösning. jag hittade en liten retur pump med sugproppar som drar runt 450 liter i timmen. den satte jag högt upp i mitten av karet. så när man tittar i karet så ser man iten den :D

blev faktiskt bra mycket mer drag i vattnet :D. sen + en cirk pump till så ska det säkert bli bra =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har aldrig varit med om att mina kirurger mumsar på mina spser, men de går och plockar alger runt korallerna hela tiden.

Tycker själv att det kan vara svårt att avgöra ibland vad som får korallerna att må dåligt. Har för tillfället massor av sps som mår kanon men min ena en handbollsstor superman har börjat vitna i mitten men den har växtzoner på kanterna, helknepigt. Bra värden och samma ljus och ström som den har haft i ett halvår.

Inget råd tyvärr men lycka till...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har aldrig varit med om att mina kirurger mumsar på mina spser, men de går och plockar alger runt korallerna hela tiden.

Tycker själv att det kan vara svårt att avgöra ibland vad som får korallerna att må dåligt. Har för tillfället massor av sps som mår kanon men min ena en handbollsstor superman har börjat vitna i mitten men den har växtzoner på kanterna, helknepigt. Bra värden och samma ljus och ström som den har haft i ett halvår.

Inget råd tyvärr men lycka till...

Superman / sunset har jag upplevt att vara väldigt kinkig ibland, För mig var det nitratbrist

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för tipsetReuben!

Har två st en stor lila ( som mår sämre) otroligt vacker i skimrande lila färger. Samt en mindre mörkare som mår kanon.

Men nu ska jag inte förstöra Wigges tråd med min korall :)

Superman / sunset har jag upplevt att vara väldigt kinkig ibland, För mig var det nitratbrist
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...