Linnex Postat 25 april 2005 Postat 25 april 2005 När jag köpte akvariet begagnat fick jag med en burk AquaCare Calcium Hydroxide.I bruksanvisningen står det: "1 mått pulver till ungefär 5 l vatten."Nu fick jag tyvärr inte med något mått . Hur stort är måttet? Citera
thomas5547 Postat 25 april 2005 Postat 25 april 2005 brukar ligga en matsked, av plast i förpackningen.. inte så noga.. ta en rågad matsked.. det ska ju ända falla till botten.. du ska använda det klara vattnet som blir.. Citera
stigigemla Postat 25 april 2005 Postat 25 april 2005 Skruva på dunklocket noga bara. Kommer koldioxid från luften i vattnet faller kalken ut som kalksten på väggarna. Citera
Clownen Postat 29 april 2005 Postat 29 april 2005 Hur brukar ni föra in blandningen i karet? Det är väl inte så bra att göra det etappvis med hjälp av en automatisk påfyllningspump med tanke på pumpens livslängd. Eller? Citera
Lejonkungen Postat 29 april 2005 Postat 29 april 2005 Du "måste" ha sump eller mixern ovanför karet. Du kan då pumpa in osmosvatten och låta det droppa/rinna in i karet/sumpen. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.